07 Julai 2016

Perancangan Allah.

Setiap tahun,  aku sentiasa mengisi permohonan pertukaran ke negeri sendiri.

7 tahun.

Setiap tahun 2 kali.

Alasan tidak kuat.

Aku pasti perancangan Allah adalah sempurna.

'bos' bertukar. Aku hanya berserah jika 'bos baharu' lebih baik atau lebih teruk.

Aku percaya,  manusia sentiasa silap percaturan.

Aku tetap harap sesuatu kebaikan bakal muncul.

Seorang GPI bertukar ke sekolah smk.

Pengganti yang masuk bukan gpi.

Daripada kurang seorang gpi, menjadi kurang 2 orang gpi.

Seorang gpi bakal bersalin.

Siapa bakal ganti beliau
aku tidak tahu.

Aku tetap percaya perancangan Allah adalah yang sempurna. 

Aku mohon supaya aku diberikan ketenangan,  kesabaran, kekuatan mental dan fizikal untuk menghadapi semua rintangan yang bakal aku hadapi.

اللهم اجعلني صبورا،

اللهم اجعلني شكورا،

اللهم اجعل في عيني صغيرا،

وفي اعين الناس كبيرا.

********************

كل عام وانتم بخير

تقبل الله منا !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...