10 Januari 2023

Cerita warden 1

Duty warden hari ini. awal2 pagi ada ibu pelajar dah call. tanya perihal anaknya yang dapat mc dan berada di sickbay.

Kadang terfikir juga, kenapa masa aku duty penjaga akan call suruh aku tengokkan anak dia begini dan begitu. Kenapa anaknya sakit tapi diberi mc sehari, bla bla bla.

Selepas jaga kelas peperiksaan pukul 12.00 tengahri, aku ke bilik cetakan untuk susun soalan ting 3 bagi Bahasa Arab. Jenuh juga nak habiskan sebab jumlah mereka 86 orang. Kawan aku sorang lagi 120 orang yang berada di ting 2. Siap bahagian aku, aku tolong dia sekejap.

Asalnya aku nak makan di kantin sahaja. last2 atas desakan rakan warden, aku ke dema untuk makan tengahari. Udang, sayur, tauhu goreng n nasi. punya mewah makanan asrama ni.

Habis makan, ada budak bagitau kawan dia seliuh. ingat nak pergi solat, terlencong ke surau. selepas suruh kawan dia beli makanan di kantin, aku balik ke asrama utk tengok budak di sickbay n solat. Sickbay dah bertambah seorang. Seorang itu sahaja yang nampak sakit. Yang lain sihat wal afiat. Sial bersembang sambil makan makanan yang dibungkus dari Dema. Kalau ikut penyelia asrama, mereka perlu pergi sendiri ke Dema untuk makan.

Dah solat, aku dapat panggilan 2 kelas belum mula kertas UASA. Aku maklum kpd penyelia asrama utk kunci pintu dan terus berkejar ke kelas. Aku silap jadual lagi sekali. 

Ada rakan sejawat dah tlog ambilkan kertas dan aku sempat jumpa mereka di pertengahan jalan. lebih kurang 20 minit juga 2 kelas ni lambat mula pekse.

Bertabahlah wahai hati. Serupa oncall.😜

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...