01 Mac 2011

Pinjaman...

Alhamdulillah....

Syukur alhamdulillah. Kesyukuran mungkin diuji. 

Aku pergi bayar dengan terburu-buru. Lupa nak letakkan kupon kat dashboard kereta. Aku letak atas kusyen. Baru 3 minit aku kena kompaun aku dah selesai bayar pinjaman/biasiswa belajar aku. 

Keluar dari bangunan MARA nampak pegawai MP** berkeliaran sekitar tempat parking aku. Fuh! baru teringat...aku tak letak kuponnnn.

'unta' ku parking.hahahaha!

Aku telefon kawan nak tau cara nak bayar. Kawan cadangkan pergi kat pondok pembayaran kat depan kedai Pizza. Aku pergi dan tanya...dia suruh aku pergi MP**. Bayar RM30.00...Menurutnya lagi, kalau cepat mungkin dapat kurang RM10.00...

Aku pergi ke MP** atas Mahkamah Majistret. Kena naik bukit curang. Terpaksa guna gear 1 atau 2 untuk naik atas tu. Aku dah serik nak atas tu. Sebab kali pertama naik ke sana, enjin keretaku 'mati'.

Sampai kat sana, diorang kata dah tutup pukul 4. Tapi daalam resit kompaun ni, tutup pukul 5.00 petang. Eiii, memang menguji kesabaranku. Diorang suruh naik ke Pejabat YDP. 

Aku dah letih dengan kerja kat sekolah tanpa henti. Siapkan soalan untuk pelajar-pelajarku sepanjang 2 hari aku ke bengkel. Jadi aku 'blah' je dari situ. Balik rumah lagi best...

Esok kena ke bengkel pembinaan item. Ramai golongan pakar dalam matapelajaran yang aku ajar ni. Harap aku dapat timba pengalaman dari diorang. Semangat2222! Yhe berusaha!..guna ayat yhe.hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...