24 Ogos 2019

Dia pergi jua

Pada awalnya, si suami tidak benarkan sesiapapun viralkan kisah isterinya. Ya betul. Ramai akan kasihan. Ramai yang akan melawat. Ramai nak beri pertolongan. Ramai yang baik mahu bantu apa yang termampu. Orang baik!

Kini kisahnya telah viral. Kanser lidah. Jarang diketahui termasuk diriku. Ia bermula dengan ulser pada lidah. Selepas 2 minggu , masih belum sembuh. Allahuakbar! kuatkah keluarga dan anak-anak? Pasti sukar. Allah tahu keperluan mereka. Suaminya redha. Pasti syurga tempatnya.

Aku dapat berita pula tentang penyakit tb yang menyebabkan kumannya makan tulang. Aku cuba google. Rupanya memang ada. Antara pesakit-pesakit tb 10% adalah tb jenis merebak ke tulang. Kebanyakannya serang paru- paru.

Apakah ini peringatan untuk diriku ? Tiada siapa tahu saat kematiannya. Begitu juga aku. Umur 35 tahun bukan jaminan untuk terus hidup. Amalan belum sempurna. Cukupkah amalanku untuk menempah syurgaMu? Subhanallah. Alhamdulillah. La ilaha illa Allah!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...