11 Disember 2022

Sesat di Tempat Sendiri.

Telah lama aku tidak mencoret apa-apa catatan berkaitan diri sendiri. Kali ini aku nak tulis juga. 

Alkisah ini baru sahaja berlaku. Kawan aku dan juga rakan sejawat di sekolah lama datang ke negeriku di pantai timur. Tak sangka perkara ini berlaku.

Aku nak ke mana-mana tempat yang jarang aku pergi perlu gunakan google maps. Aku dan google maps berpisah tiada. Inilah teman akrabku apabila berada dalam perjalanan yng boleh menyebabkan aku sesat jalan.

Hari ini bukan sahaja aku sesat jalan, malah aku tak jumpa kereta yang telah aku parking. Aku sangka parking itu terletak sebelum pasar. Aku berjalan dua, tiga kali dalam hujan yang kurang lebat. Aku dah tak peduli orang pandang aku. Macam hilang anak. Aku terfikir dan ingat lagi, aku parking di tepi dinding biru yang menutup tempat pembinaan sedang dijalankan. Ya, aku yakin.

Malangnya aku tak jumpa dinding biru itu. Puas aku fikir tempat itu. Aku berhenti sejenak. Aku terus fikir. 

Alhamdulillah. Allah bagi idea untuk aku kembali ke gerai 177 mek comey. Tempat jual kain pasang kaftan, batik atau crepe vip. Bermula dari tempat ini, aku cari tempat laluan masukku. Sesak. Ramai orang. Pakaianku pula memang dah basah. Akhirnya, aku jumpa kereta. 

Paling membimbangkan aku,flight kawan aku jam 1.30 petang. 12.30 tengahari aku masih dalam kereta. Bila dah guna masa kecemasan, aku terpaksa langgar peraturan jalan raya. huhuhu. 12.50 tengahari waktu boarding. Semuanya dipermudahkan. 

Terima kasih atas kenangan yang tak dapat dilupakan termasuk yang tidak ditulis. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...