18 Oktober 2019

Bateri Kong di Pusat Servis

Semalam nak servis kereta tertangguh dek kerana mesyuarat lama hingga 3.00 petang.

Hari ini ke pusat servis perodua. Pukul 2.00 petang aku datang. Hari ini merupakan pelanggan yang ramai pernah aku jumpa di sini.

Menunggu lama. Aku sabar lagi. 2 orang yaag datang lambat dari aku dipanggil lebih awal. Aku bangun ke kaunter dan mengatakan aku dah tunggu hampir 1 jam dan kenapa orang datang lambat dipanggil dahulu? jawapannya..kami ikut giliran. Siapa tak marah?

Bila tiba giliran aku, aku kena buat major servis sebab kali terakhir buat pada 2017. Aku akur sebab aku pemandu perempuan yang akan travel jauh lagi dan lagi.

Kak telefon. Ajak keluar. Promosi produk Amway. Pergi ke satu kedai yang ada kemudahan aircond. Senang nak sembang. Pukul 4.30 ptg, dapat panggilan pusat servis. Mentol brake terbakar. Ok aku setuju tukar.

5.15 petang, pusat servis call lagi. Bateri mati. Kereta tak boleh hidup. Eh kad kena block ni. Jadi, dia minta datang segera ke pusat servis ini.

Si mekanik tunjuk bar bateri kosong. Dia juga tunjuk beza bateri penuh. Bar hitam penuh. Mati di pusat servis? macam tak percaya. Harga bateri kering kereta myvi RM 184. Aku minta kurang. Dah tak boleh turun. Apa pilihan aku ada? Terpaksa tukar bateri. Jika tidak, kereta tak jalan.

Kali terakhir tukar bateri pada 7.05.2018. Setahun setengah guna. Itulah tempoh hayatnya.

Alhamdulillah. Allah bantu selesaikan urusan di sini. Esok bakal ke kelas hampir 40 minit perjalanan. Moga Allah lindungi aku dari segala bahaya. Itulah tanda Allah sayang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...