17 November 2010

Salam Aidil Adha 1431 H

Cuti macam tak cuti : (

Hari isnin aku berusaha mendapat cuti dari 'bos' dengan syarat kerja aku semua sudah beres. Hari Rabu cuti Hari Aidil Adha. Hari khamis cuti peristiwa. Hari Jumaat sekolah seperti biasa. Sehari sahaja. Jika negeri di pantai timur dah cuti persekolahan sepenuhnya.

Sejak hari isnin kerjaku bertambah-tambah. Stok buku baru sampai. Aku terpaksa kerahkan tenaga pelajar-pelajarku untuk mengambil rekod buku, label, cop hak milik dan banyak lagi. Ada pelajar baru yang terpaksa ditemuduga untuk masuk ke tingkatan 1. Alhamdulillah semuanya berjalan lancar.

Aku tetap pulang ke kampung pada malam hari raya. Bas dari Kajang ke Kuala Terengganu. Kereta myviku dalam jagaan adikku di Bangi. Harap dia jaga betul-betul memandangkan cermin kereta tu dah ada dua retakan. Yang penting jangan letak bawah cahaya matahari yang lama.huhuhu

Duduk bersebelahan dengan lelaki dari Kajang ke Terengganu memang menakutkan aku. Pada awalnya, aku minta bertukar dengan 'kakak' tapi tidak dipedulikan. Aku terus duduk sehingga sampai ke hentian Putra. Aku dan beberapa orang penumpang lain diminta turun pertukaran bas. Seolah-olah dipermainkan, kami diminta naik semula. Aku minta tolong lelaki yang duduk disebelahku untuk bertukar ke kerusi depan. Dia bersetuju. Akhirnya aku dapat duduk dengan tenang sesama wanita. Terima kasih ya ^_^

Aku terkilan dengan 'kakak' ni. Dia sanggup duduk bersama lelaki. Tak pernah dia terfikir...Apa yang akan terjadi dalam tempoh perjalanan 8 jam. Huh! aku tidak sanggup. Takut tertidur atas bahu orang sebelah. Moga 'kakak' akan beri peluang kepada orang lain seperti permintaanku.

Aku sampai ke MBKT jam 6.30 pagi. Terimalah kad raya dariku kepada pembaca ...



~HANYA ILMU ALLAH YANG SEMPURNA~

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...