22 Februari 2011

Ayam Jadi Imam.

Bukan niatku untuk memburuk-burukkan orang sekitar masjid. Jauh sekali orang yang tinggal sekitar masjid. Apatah lagi belajar di kawasan masjid. Apahal ni????!

Gambar ini tiada kaitan dengan ayam yang aku maksudkan.

Tadi...masa aku solat zohor di masjid. Masjid mana? Pembaca yang kenal aku mungkin tahu. hehehe...

Ayam...Oh ayam... 

Kau buatku tidak khusyuk aku solat. Kenapa kau suka masuk masjid hah? 

Manusia sekeliling kau pun tak ade la nak masuk sampai atas mimbar. Mengalahkan imam hari jumaat.hahaha..

Imam naik mimbar pada hari jumaat sahaja. Tapi kau naik ke mimbar setiap hari. Siap bertelur lagi. 

Mungkin kau ingin iktikaf di dalam masjid. Manusia yang sombong ini masih tidak berpeluang iktikaf lama dalam masjid.

"Korang nak bantu rumah Allah tak?"

"Ok...saya masuk solat dah tolong rumah Allah,"

"Bukan masuk solat...tapi tolong tangkap ayam atas mimbar,"

Korang ni macam tak caye kan? Ayam dalam masjid. Atas mimbar. Ada telur lagi.

Terima kasih untuk pelajar-pelajar yang mahir tangkap ayam ni.

Bagi aku ayam ni perlu disembelih..tapi siapa tuannya? 

Kalau ada tahi ayam...Macam mana dengan solat?

p/s: tolong tutup pintu masjid setiap kali masuk dan keluar masjid ^_*

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...