21 Mei 2011

'Budak Hingusan'



Pada permulaan ayat mengatakan 'Jika ada yang nak buat'...Jadi apa yang aku faham adalah terpulang kepada individu untuk membuat atau tidak...Adakah aku salah faham???

Jika aku salah tolong betulkan.

Nada suara seseorang menunjukkan siapakah dia?

Aku tidak faham ' pilihan' seolah jadi 'wajib'. Tak jadi 'sunat' ke? Jika tidak buat perlukan sebab ke?

Kenapa orang lain ambil alih kerja orang lain? Adakah dia tidak tahu bidang tugas?

Jika seseorang memikirkan aku adalah seorang 'budak hingusan'...terpulanglah. Aku masih belajar. Psikologi seseorang mungkin aku faham dan ada yang aku tidak faham. Tapi pengalaman jarang menipu kan...

Jika ada yang tak puas hati dengan aku...cakap depan-depan. Kata orang putih 'face to face'...

Jangan biar aku buat andaian. Kalau nak putar belit percakapan, biar la bertempat. Allah tetap akan membantu hambanya yang teraniaya. Yang salah akan dihapuskan dengan kebenaran.

Moga dia mendapat hidayah Allah sebelum terlambat ^_*

**********

Semalam ke Hospital Putrajaya. Melawat ayah kepada guru kaunseling sekolah. Banyak ujian ke atasnya. Dah la diri sendiri sakit kanser tahap 2 kemudian ayah pulak sakit dan di syaki ada kuman dalam paru-paru. Moga Allah memberi ketabahan kepadanya dan keluarga. Moga mereka cepat sembuh. Aminn ^_^

Aku menumpang kereta salah seorang guru di sekolah yang biasa dengan jalan Putrajaya ni. Jika aku masuk ke Putrajaya dah sesat dengan 'signboard' yang memeningkan. Sempat solat asar di Masjid Sultan Mizan atau 'masjid besi'. Kemudian solat maghrib di Masjid Putra. Terima kasih 'kakak-kakakku'. hehehe

'suasana dalam Masjid Besi'

 
'Masjid Besi' dari pak google.
'sempat ambil semasa melalui jambatan ni'

'Kak Zu ambil sambil memandu..mantopp!'


Tahun lepas aku pernah masuk ke Putrajaya dua kali. Adik aku yang 'drive' itu pun susah nak cari jalan keluar. Pusing tempat sama je. Hajat nak solat di 'masjid besi' tapi jalan ke sana tak jumpa. Akhirnya kami balik. Alhamdulillah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...