07 Mei 2011

Ibu...

Tiada ibu yang aku kenali kecuali ibuku sendiri...

Dialah yang mengandungkan aku selama 9 bulan kemudian melahirkanku hampir kehilangan nyawa.

Dialah yang membesarkanku dan mendidikku sehingga terhasil aku yang sekarang.

Dialah mendidikku...mendorongku untuk terus belajar...

Dia tidak mengharapkan sesuatu yang lain kecuali menjadi seorang yang berguna.

Mulia hatinya kerana sentiasa mendoakan aku walau di mana aku berada.

Jika aku sedang menghadapi peperiksaan, dia sedang solat hajat dan membaca surah Al-Anfal hingga aku selesai menjawab soalan peperiksaan.

Walaupun ibu pernah menjadi penjawat awam tetapi kerana sayangkan anaknya dari terus dijaga oleh pengasuh, ibu sanggup melepaskan jawatan yang menjadi idaman penganggur. Anak dijaga dan diasuh sendiri mengikut lunas-lunas Islam.

'Ya Allah, Ampunilah dosaku, ampunilah dosa kedua ibu bapaku dan rahmatilah mereka sebagaimana mereka menjaga semasa kecil...'

p/s: lama tak balik kampung. Adik-adik diperantauan macam mana? Tatap gambar mak cukup la yea ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...