12 Julai 2011

Tidak Ku Sangka...

Setiap kali bersua aku selalu marahkannya.
Sentiasa bertikam lidah.
Geram tak terkata.

Tapi kini.
Aku dikejutkan dengan dirinya.
Koma...

Mempunyai seorang isteri.
Yang sentiasa menjaganya.
Moga dia cepat sembuh.

Tadi aku dapat panggilan telefon. Mula-mula aku tak cam suaranya kerana hanya nombor telefon sahaja yang tertera di skrin telefon. Kebanyakan nombor kawan-kawan tak ada dengan aku kerana telefon lama telah menjadi habuan tandas.huhuhu...

Tak sangka Kak Anis telefon membawa khabar yang mengejutkan. Zurudi...si kepala licin lagi berkilat telah koma. Selepas habis DPLI selepas sidang refleksi, aku tak pernah berjumpa dengannya lagi.

Menurut sumber yang thiqah mengatakan dia hanya jatuh dari motor. Tidak melibatkan kenderaan lain atau langgar lari atau sebagainya. Mungkin itu hanya sebab musababnya.

Kita juga tidak tahu apa yang akan berlaku ke atas kita selepas hari ini. Semuanya dalam pengetahuan Allah. Kita tidak mampu menolak atau mempercepatkannya.

Aku telah lama maafkannya kerana menganggap dia hanya bergurau  dan ingin menceriakan suasana. Moga isterinya sabar menjaga si suami dengan baik.

Shafakahu Allah Syifa'an a'jila...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...