13 Oktober 2011

Car Wash? Adik-adik?

Betul ke ini sekolah?
Betul ke ini kawasan masjid?
Bila buka kedai 'car wash' ni?

Adakah ini pertanyaan orang 'luar' apabila melihat keadaan sekolah kami tadi?

Kalau 'pentadbir' tak kisah...aku apa kisah. ikut suka hati la.
Kalau orang 'luar' cakap kat belakang...jangan marah yea. hehehe

Kenapa banyak sangat 'kalau' ni...
Itu andaian aku je. Kalau tak setuju..abaikan.huhuhu

'Car wash' dibuka hari ini oleh pelajar form 3 yang sahaja tamat peperiksaan PMR baru2 ni.
Ini cara mereka kumpul duit untuk jamuan akhir tahun atau 'Hi-tea' diorang.
Aku tak minat sangat. Maaf...aku tak tau kenapa yea...
Biarpun semua orang tak akan lepaskan peluang ini.
'kereta guru-guru yang tersusun'

'cuci sampai berkilat yea'

'keretaku diceroboh.hehehe'

keretaku terasing. vacum shj ^_^

'Guru-guru pantau dari jauh'

Aku lebih berminat dan berfikir keadaan adik-adikku yang ditinggalkan di kampung.
Bagaimana keadaan mereka sepanjang ketiadaan mak & ayah pergi menunaikan haji?

Perkembangan mereka sampai hari ini...
Macam dah biasa. pergi dan balik sekolah macam biasa.
Jiran-jiran masih ada untuk membantu.
Hanya telefon penghubung aku.

Ini kisah semasa mak & ayah pergi umrah tahun 2010. SINI

2 ulasan:

  1. kete saya pon comot gak ni..nak baush gak..hehehe..emmm cam ne adik2 kat kg?

    BalasPadam
  2. Adik2 ok alhamdulillah

    cuma kena selalu tepon n bersembang nge diorg. Gembirakan hari diorang dgn ceita2. Biar kurang sedih walaupun ramai adik beradik bertugas jauh dari kampung. Mereka pasti kuat.

    BalasPadam

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...