Mutiara Kata Untuk Murabbi.

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PUJIAN, DIA BELAJAR MENGHARGAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN CELAAN, DIA BELAJAR MEMAKI"

"JIKA MURID DIAJAR CEMUHAN, DIA BELAJAR RENDAH DIRI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PERSAHABATAN, DIA BELAJAR MENYAYANGI"

"JIKA MURID DIAJAR PERMUSUHAN, DIA BELAJAR BERKELAHI"

"JIKA MURID DIAJAR JAMINAN, DIA BELAJAR MEMPERCAYAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PENGHINAAN, DIA BELAJAR MENYESALI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN KEADILAN, DIA BELAJAR KESAKSAMAAN"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN DISKRIMINASI, DIA BELAJAR MEMENTINGKAN DIRI"

16 April 2013

Kehangatan PRU13.

Orang Islam sentiasa terancam. Bukan senang nak berubah. Cuba tengok keadaan di Mesir. Apabila Presiden Mursi memimpin Mesir, ramai anggota polis dan puak-puak tertentu membuat ancaman terutama orang kuat Presiden Husni Mubarak sebelum ini. Ikhwanul Muslimin memenangi kepimpinan di sana. Ramai yang akan memberontak. Moga Islam akan naik semula.

Sekarang di negara sendiri akan menghadapi pilihan raya. Keadaan sekarang terlalu sengit. Orang Islam sendiri berpecah. Tidak bersatu. Bagaimana Islam nak menang? Semua pihak cuba mengeksploitasi orang awam yang kekurangan fakta termasuk aku sendiri. Tak sempat nak kaji dan analisa sendiri. Hanya dengar dari beberapa pihak sahaja.

'gambar hiasan dari pak google'

Hari ini aku diberi taklimat atau ceramah tentang ancaman Melayu Islam di Malaysia. Bagi aku, seolah-olah tiada penyelesaian jitu. Masing-masing memenuhi ego sendiri. Sedangkan semuanya Islam. Islam berpecah dalam beberapa parti. Jadi undian terletak kepada diri sendiri. Jika Ustaz Hasrizal pemilik saifulislam.com atau beberapa ilmuan lain minta istikharah untuk memilih undian itu.

Yang banyak  bergaduh sekarang adalah sesama Islam. Masing-masing fitnah sesama sendiri. Bangsa dan agama lain memandang dan bertepuk tangan melihat pertelingkahan kita sesama Islam. Jangan lupa, Melayu sendiri ada yang keluar dari Islam.

Kesimpulan taklimat tadi, tiada penyelesaian. Jadi tunggu dan lihat apa yang akan berlaku nanti. Undi adalah rahsia. Keluarlah mengundi kerana kita akan dipertanggungjawab terhadap apa yang kita pilih. Wallahua'lamm....

p/s: andai tak faham...abaikan sahaja. Terasa nak tulis ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...