19 April 2017

Ujian Selepas Terlena

Alhamdulillah...Alhamdulilla atas kurnian-Mu. Aku mohon ampun atas kelalaianku. Ampuni dosa-dosaku. Ujian-Mu ini pasti ada hikmah yang tidak aku ketahui.

Bunyi dentuman yang kuat. Tangan kanan menepuk dahi. Tangan kiri memegang 'seat' penumpang. Itulah keadaan dalam mimpi. Itu adalah realiti pada hari ini. Aku sedar kerana semalam aku telah niat untuk buat solat taubat sebelum tidur tetapi aku tangguhkan. Aku cuba bangun awal tetapi azan subuh sudah berkumandang. Ya. Aku lalai. Aku abaikan peluang yang aku ada. Itulah pengganti. Penyedar kepada diriku yang masih lena.

Tiga buah kereta. Waja, Myvi dan Avanza. Waja brek kecemasan. Myvi brek tapi sangat hampir dengan waja. Avanza datang menhentam Myvi. Myvi terdorong ke hadapan. Pasti Myvi tercium bumper belakang Waja. Siapa yang salah? tanya adikku. Semua salah. hahaha...yang pasti itulah kehidupan.

Prosedur yang telah dilalui dan perlu diingati.

1. Laporan polis. Avanza yang perlu bayar saman. Polis ambil gambar kereta yang terlibat kemalangan. Pengesahan laporan polis selepas bayaran RM2 di kaunter. Perlu tambahan rajah kasar kemalangan. Permohonan berasingan.

2. Hantar bengkel. Bawa geran kereta salinan bahagian depan dan belakang. Laporan asal polis. slip takaful atau sijil takaful. salinan ic. salinan lesen memandu.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...