19 November 2022

Tempat Baharu

Assalamualaikum. 

Tanggal 1 Ogos 2022, di Cyberjaya, aku sangat menunggu keputusan 'reposting'. Reposting ini berlaku setelah aku tamat bercuti selama 2 tahun. 2 tahun itu aku menjadi pelajar yang melalui proses pdpr era PKP kerana wabak Covid 19.

Ketika nama aku dipanggil untuk menerima surat reposting itu, aku tertanya-tanya adakah aku perlu melalui perjalanan jauh lagi? 

Debaran berakhir setelah aku buka surat berkenaan. Air mata turun disebalik 'mask'. Rakan-rakan yang lain tanya, aku tidak mampu menjawab. Hanya tangan yang memegang surat berkenaan dihulurkan.

Alhamdulillah. Aku orang pertama yang diketahui oleh mereka yang dapat memasuki negeri kebal di pantai timur. 

Jarak antara sekolah berkenaan dan rumahku hanya 30 minit.

Segala anggapan yang mengatakan sukar menembusi negeri berkenaan adalah meleset. Itulah perancangan Allah yang tidak aku ketahui disamping doa mak, ayah dan semua orang disekeliling aku. Doa salah seorang dari mereka dimakbulkan Allah.

Doakan aku dapat menyesuaikan diri di tempat baharu ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...