05 Jun 2010

Oh Palestinnnn!


"Sesiapa yang menguasai Palestine, dia menguasai dunia"

Kata2 ini pernah diperkatakan oleh Salahuddin al-Ayubi sebelum dapat menakluk bumi Palestin ini satu ketika dahulu. Memang benar!..sekarang lihat.. golongan mana yang menguasai palestin atau bumi Syam ini?...Sudah pasti Yahudi Laknatullah. Walaupun mereka Bani Israel atau Anak cucu Nabi Yaacub alaihissalam, hanya sedikit mereka yang beriman.

Sekarang umat Islam bertambah ramai. Tetapi umpama buih2 dilautan. Hanya mengikut arus dan ombak dilautan. Benarlah hadis yang dibawa oleh Rasulullah SAW mengenai umat Islam akhir zaman. Media2 terutama tv, terus menayangkan keburukan. Ia terus menjadi idola remaja sekarang. Sedangkan kita kita tidak sedar. Sedikit demi sedikit budaya yahudi itu diserap dalam jiwa remaja yang beragama Islam di dalam MYKAD. Jika kita menyerupai budaya itu, bermaksud kita dalam golongan mereka. Adakah kita semua sudah mengikut apa yang al-quran dan hadis suruh???

Golongan agamawan terus ditekan untuk membaiki masyarakat yang terus dihidangkan contoh yang tidak bermoral. Di mana contoh yang baik yang boleh remaja ikut??? Mana peranan media??????Mana peranan pendidik? masyarakat?mana peranan mana2 pemimpin?...semuanya bermula dirumah hingga ke sekolah dan seterusnya....

Sedih...umat Islam terus berpecah. Saling menyalahi antara satu sama lain. Di mana kesatuan umat Islam. Bumi Palestin adalah masalah umat Islam. Bukan masalah bangsa arab atau penduduk Palestin. Di situ lah Baitul Maqdis, kiblat pertama umat Islam terletak. Tempat ke-3 Mustajab doa. Tempat Nabi Muhammad di isra' mi'rajkan.

Teruskan boikot barang yahudi dan penyokong pembetukan negara Israel...Syabas untuk pasukan penghantar bantuan kemanusiaan ke Gaza walaupun 9 org terbunuh dalam serangan yahudi.

Hanya doa mengiringi. Lemahnya iman pada diri ini....:'(((

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...