23 Ogos 2010

Kaabah Kota Ajaib.

Semua ni aku 'petik' dalam majalah al-Islam keluaran terbaru ( Ogos 2010)

Ini gambar Kawasan Kaabah yang bercahaya dalam google maps.

Kenapa Mekah jadi kiblat

1. Pusat tumpuan manusia dalam urusan dunia atau kehidupan.

Contoh: stesen televisyen berbayar seperti astro. Astro pasti ada piring para bola untuk terima maklumat yang dipancarkan dari satelit. Untuk dapatkan siaran yang jelas, piring itu mesti dihalakan ke arah kiblat atau ka'bah. Kalau tak percaya cuba perhatikan piring tu menghala ke mana?

2. Mekah adalah pusat bumi.

Buktinya sudah ditemui kali pertama Neil Armstrong menjejakkan kaki ke bulan pada 20 Julai 1969. Dalam satu temubual di stesen TV Al-Majid, Arab Saudi, Dr. Abd Al-Baset Al-Sayyed dari Pusat Penyelidikan Kebangsaan Mesir mengulas, angkasan pertama itu telah membuktikan, Mekah adalah pusat bumi.

Ia dibuktikan secra saintifik semasa Neil Armstong dalam perjalanan ke bulan. Ketika itu dia berjaya mengesan satu radiasi yang dipancarkan oleh bumi. Radiasi dalam gelombang pendek. Pasukannya rasa pelik dan cuba kaji dan buat penelitian. Akhirnya mereka berjaya mengesan bahawa radiasi itu dipancarkan dari Mekah atau secra tepat dari Kaabah.

Kata Dr  Abd Al-Baset:" Yang paling mengejutkan radiasi itu bersifat infiniti (tidak berpenghujung). Apabila Neil Armstrong menjejakkan kaki ke Marikh, radiasi itu masih boleh dikesan. radiasi itu mempunyai sifat istimewa dan yang paling penting ia infiniti. Saya percaya inilah yang menghubungkan Kaqabah di bumi dengan Kaabah di alam akhirat,"

"Bayangkan anda berada di Kutub Utara dan saya berada di Kutub Selatan, di tengah-tengKalau hendak dibuktikan boleh. Bawa kompas ke Kaabah dan anda akan dapati, jarum kompas itu tidak bergerak. Ini menunjukkan Kaabah adalah zon magnetisme saifar. Tarikan untuk kedua-dua medan adalah sama kuat."

Ia juga memberi kesan kepada kesihatan dan umur seseorang. Sebab itu orang yang tinggal di Mekah lebih sihat dan panjang umur. Tekanan graviti yang tertumpu di kawasan ini memberi kesan pada peredaran darah dan pergerakan biologi kehidupan.

"Ini telah dibuktikan bahawa ia boleh memberi kesan pada hemoglobin untuk membawa darah yang mengandungi oksigen ke seluruh tisu badan. Bermakna bila anda berada di Mekah, keupayaan darah untuk membawa oksigen ke seluruh tisu badan secara semula jadi jauh lebih baik berbanding tempat lain di dunia ini," jelasnya.

Sudah jelas bahawa Mekah adalah tempat paling tinggi tekanan gravitinya. Sebab itu air zam zam tidak akan kering dan akan sentiasa membuak-buak keluar. Kalau ikut saiz memang tak masuk akal sebab boleh membekalkan air kepada berjuta-juta umat Islam yang menunaikan haji sepanjang tahun. Hanya tekanan graviti tinggi dan kuat sahaja boleh menyebabkan perkara itu berlaku.

Kerana itu dalam Islam, banyak perkara kita perlu mengadap kiblat. Contohnya sembelih haiwan ternakan, mengebumikan jenazah dan banyak lagi. Hanya satu yang tidak boleh mengadap kiblat. Tandas atau membuang air besar atau kecil.


Sebab apa kita disunatkan sembelih mengadap kiblat?

Menurut kajian yang telah dijalankan, darah yangbkeluar akan membawa toksid, racun dan kolestrol. Hasilnya daging akan manis dan sihat. Berbeza dengan penyembelihan yang tidak mengambil kira arah kiblat. Dagingnya lebam dan tidak sedap.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...