14 September 2010

AidilFitri 2010




Aku nak kongsi satu ayat dalam buku yang aku baca ni :
TOKOH-TOKOH BESAR GERAKAN ISLAM DALAM SEJARAH 
oleh Saari Sungib


Pepatah lama Cina berbunyi :


Andai inginkan kebahagiaan setahun, 
Semailah benihnya,
Andai inginkan kebahagiaan sepuluh tahun,
Tanamlah pokok,
Dan andai inginkan kebahagiaan seratus tahun,
Didiklah manusia.


(fikir-fikirkan sendiri. Aku tak nak ulas pasal hal ni sbb aku tak habis baca lagi...)


***************************
Aku masih mencari sebab yang kukuh untuk membuat akaun facebook semula. 

Aku lebih senang menulis blog daripada melayan fb yang tak tahu penghujungnya.
Dalam blog aku ada menulis tentang perjalananku. 
Perjalanan dalam kerjayaku bersama rakan sekerja dan pelajarku.

Kadang-kadang aku menulis tentang bantahanku kepada seseorang.
Walaupun di sana aku dianggap mulut 'laser'. Cakap lepas.hahaha
Bila aku tak puas hati aku akan menjawab.
Aku nak bela diri.

Selepas aku tulis dalam blog...aku analisis balik.
Aku muhasabah semula.
Mungkin ini kesalahan aku.
senang cerita macam diari aku. 
Tempat aku meluahkan perasaan.

Ada juga aku masukkan artikel orang lain. 
Ada akhbar-akhbar yang menarik perhatian aku.
Untuk rujukan aku.

Aku tak suka promote blog aku ni.
Cukup kenalan terdekat.
Atau sesiapa sahaja yang terjumpa bila search dalam google.

Aku pernah ada akaun fb. 
Hidupku penuh dengan fb. 
Sekolah buka fb. Balik rumah buka fb. 
Macam bercinta dengan fb. 
Banyak kerjaku tertangguh dengan melayan fb.

Mungkin ada siapa2 nak suruh aku join fb...
Tolong bagi sebab kukuh untuk aku buka fb semula

Kalau aku buka fb...blog akan terhenti...huhuhu

Ok selamat berhari raya dan selamat bertugas...
Bagi yang akan menghadapi peperiksaan UPSR, PMR, SPM dan STPM..
Jangan lupa study...

Kalau ikut aku ni...
Malam nak exam baca novel atau tido awal...kena la bangun awal.
yang penting jangan lupa solat malam...solat taubat,solat hajat, solat tahajut dan witir...
Moralnya...jangan study last minit...!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...