14 September 2010

Benci Tapi Bagus!

~لا تحزن~

Jangan Bersedih Sesuatu Yang Kamu Benci Mungkin Lebih Baik Bagimu

وعسى أن تكرهوا شيئاً
 وهو خير لكم
 وعسى أن تحبوا شيئا
 وهو شر لكم
 والله يعلم وأنتم لا تعلمون

Kata Syuraih bin al-Harith al-Qadhi:

"Jika saya ditimpa musibah, maka saya puji Allah 4 kali.
 Saya memujiNya kerana musibah yang menimpaku bukan musibah yang paling besar. 
Saya memuji Allah kerana Allah menganugerahi kesabaran dalam menghadapinya. 
Saya memuji Allah kerana dia memberikan taufik kepadaku untuk mengucapkan INNALILLAH serta mengharapkan pahala dari musibah tersebut,
dan saya memuji Allah kerana Dia tidak menjadikan musibahku dalam agamaku"

Seorang Penyair berkata:

Janganlah membenci musibah yang menimpa,
Sesungguhnya kejadian akan terus berselisihan,
Banyak nikmat yang tidak disyukuri,
Di sebalik musibah ia tersembunyi.

Ada sesiapa yang tengah bersedih?
Bacalah coretan dari buku la tahzan...Lepas ni akan lega...
Ingatan untuk aku....
Bila sedih...aku akan baca ^_^

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...