03 Oktober 2010

Sungai dan laut jadi tempat pembuangan sampah.

Pernah aku dengar cerita...

"Orang atasan minta aku lupuskan bahan kimia ni. Dia suruh aku buang dalam laut,"

"Disebabkan aku rasa bersalah, aku terus letak jawatan,"

Dalam Al-Quran pun pernah sebut tentang kerosakan bumi ini adalah disebabkan tangan-tangan manusia. Tak mustahil dunia ni akan kiamat dengan sendiri. Pasak bumi pun dah digondolkan. Bukitbukit dah jadi rata. sungai-sungai jadi tempat pembuangan sampah.

Kalau nak tahu lebih lanjut baca link kat bawah ni:

Sungai bukan tong sampah



Tidak hairan la kalau banyak penyakit dan kanser timbul.

Sayangi bumi kita!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...