04 Mac 2011

Berkat Sabar.

Baru balik bayar kompaun. RM30 sekali kena. Kalau nak buat rayuan, mungkin dapat atau tidak. Minggu depan baru tau. Aku terus bayar. Tak nak ulang alik ke sana. Macam muka ku cop duit. hahaha...Tengah telefon kawan sambil memandu, nampak polis...terus aku letak telefon. Tak pasal-pasal kena saman nanti. Korang jangan buat yea. Tadi emergency.

Singgah sekejap di kedai buah depan tamanku ini. Cari air kelapa pandan. Hilangkan dahaga. Kasihan akak penjual ni. kebetulan aku sampai, dah ada pelanggan lain tunggu. Cepat-cepat dia buat kerja bersama anaknya yang masih bersekolah. Sekolah menengah la. Pandai tolong ibunya. Berkat hidup kan.

Ada seorang pakcik ni. Pakai kereta suzuki swift. Nak beli air tebu RM1. Tapi mukanya mengalahkan aku.hehehe...aku sampai awal darinya. Akak ni berjalan nak ambil kelapa pandan depan aku sambil tanya encik ni..."Nak kelapa kan?"..."Eh, air tebu la," sambil mengiling kepala. ish ish ish...

Aku pandang je pak cik ni. Pelik. Aku tak dapat lagi takde la buat muka. Akhirnya dia dapat air tebunya terlebih dahulu dari aku. Kemudian blah macam tu je. Macam takde adab je kan.hehehe

Akak ni bagi diskaun kat aku. Mungkin sabar menunggu. Itu salah satu cara nak ambil hati pelanggan tetap macam aku ni. Terima kasih kak....(walaupun dia tak baca blog aku ni)

'ini buah yang sempat aku beli'...jom makan.hehehe

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...