19 Julai 2011

Gembira Jumpa ...

Sebelum ni, kami dah rancang nak berjumpa.
Tapi pelbagai halangan kami rintangi.

Kami berchatting dalam fb.
Free esok?
Memang aku free.

Keputusan diambil.
Kami jumpa di Putrajaya Sentral.
Walaupun terlambat sikit.
Rela ku tunggu.

Lama dah tak jumpa.
6 tahun lebih kurang.

Sekarang dah jadi peguam syarie.
Wah..memang mahir bab cerai n faraid ni.
Tapi diri masih 'single'.

Aku tak dapat bayangkan macam mana kawanku ini menghadapi klien2 yang dah kawin ni.
Kalau dah kerja mesti profesional kan.

Aku awal-awalnya takut nak masuk putrajaya.
Takut sesat dan pusing jalan yang sama.

Selama ni pun bukan aku yang memandu bila masuk putrajaya yang penuh dengan 'trafik light'
Masuk Shah Alam penuh dengan 'round about'. Betul ke ejaan aku ni.hehehe

Alhamdulillah...
Semuanya aku dah berjaya harungi dengan lancar.

Masa mencemburui kami.
Tak dapat bersembang lama.
Hari ahad pun, kawanku kena jumpa klien.
Bukan ada 'over time' pun.

Bak katanya...
"Saya la peguam paling kaya kalau ada overtime".hahaha
Kami masing-masing zahmah dengan kerjaya masing-masing.
Bersyukur sangat bila dapat bersua muka.

Teringat masa sekolah dulu.
Di asrama...masa belajar sama-sama.
Buat addmath sama-sama...
Subjek lain???

Matematik..addmath duduk dihatiku masa di sekolah.
Bukan subjek lain tak penting...
Tapi rasa tercabar sebab kebanyakan pelajar atau guru mengatakan addmath susah.
Aku pulak nak buang perkataan 'susah' dalam subjek ni.
Cikgu pulak...kira best tapi tegas.
Semua soalan aku dapat dijawab.
Memag tabik la.



Salam Syaaban dan selamat datang Ya Shahrul Ramadhan!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...