09 Julai 2011

Ihtifal tamat...

Ini adalah ihtifal pertama bagi aku dan pelajar2ku. Walaupun tidak dapat nombor, pengalaman sudah cukup untuk kita muhasabah diri.

Berhadapan dengan sekolah hebat dan berasrama penuh dengan sekolahku adalah bandingan langit dan bumi. Pelajar yang berdisiplin. Pelajar menunjukkan adab dan akhlak mulia dihadapan tetamu. Tidak lokek dengan senyuman dan ucapan salam. Semua itu mustahil bagi sekolahku lakukan kecuali guru-guru yang memulakan. Sebab itu, yang 'atas' perlu tunjuk tauladan yang baik dahulu. Susah ke?


Jika disebut pertama kali, banyak kekurangan sepanjang latihan hingga tamat ihtifal ni. Kenapa dia pergi sedangkan dia dah bertanding semalam? Banyak persoalan kan. Aku dah tak mampu nak menjawab. Semua itu salahku. Maaf...aku tak bermaksud untuk mengabaikan salah seorang pelajarku. Ini sahaja yang mampu aku berikan. Hanya Allah Maha Adil.

Jika ini yang dibangkitkan...aku akan cuba jawab. Insya Allah =)


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...