17 Oktober 2011

Indah Khabar Dari Rupa.

Tanda kertas 'final exam'. Berkerut dahi aku nak tanda semua kertas ni. Ada yang tulis jawi. Ada yang tulis rumi. Kalau yang tulis jawi...ada yang aku tak boleh baca. Aku tak tau jawi ke? hehehe...

Bermastautin adalah orang yang tinggal tetap di suatu tempat dan dikira ahli jumaat yang 40 orang. Orang bermuqim adalah tinggal tetap untuk sesuatu hajat tapi tak dikira ahli jumaat yang 40 orang. Contohnya tinggal di suatu tempat kerana kerja. Padahal dia dia orang pantai timur...

Perjumpaan mengejut tadi. Aku tak tau motifnya apa dan aku tidak bersedia untuk bercakap apa-apa. Dalam perjumpaan tadi aku masih fikir apa aku nak cakap ni. Dek memikirkan hal ini...aku dianggap "rindu nak balik kampung" " Hati dah kat kampung tu". Memang menyampah bila orang tembak aku dengan ayat tu. Bukan sadis pun. Memang ada sesuatu aku nak cakap tapi bila dah ada yang menyampuk, memang hilang terus idea.  Sabar la duhai hatiku....

Balik dari sekolah aku terus cari balai cerap Baitul Hilal. Aku pergi la nak tengok. Mana tau aku ada peluang nak pergi cerap anak bulan atau buat lawatan ke situ.  Rupanya indah khabar dari rupa. Hampesss!

"Assalamualaikum...tumpang tanya. Mana pejabat untuk balai cerap ni?"

"mmm...akak pergi jalan terus...nanti jumpa bendera Malaysia. Kat situ la pejabatnya,"

Satu bendera pun aku tak jumpa. Pergi la kat balai cerap tu. Rupanya tak siap lagi. Mana ada pejabatnya. Orang yang bagi maklumat tu pun dah lari. Memang dasar penipu ni penakut. Dah la hujan lebat. AKu sanggup redah sebab aku ingat rupa balai cerap ni macam balai cerap kusza. hahaha...

Disebabkan aku kecewa dengan balai cerap ni...aku snap beberapa gambar. Layan je la...


'gambar dalam hujan. Baitul Hilal'

'Hotel bersebelahan dengan Baitul Hilal. Dah beroperasi'




'Tempat pengawal yang bagi jawapan salah.huhuhu'

'Jalan keluar. Memandu sambil snap. Dah ambil jalan orang.hehehe'

' Ni la tempat mula-mula aku jumpa sebelum jumpa balai cerap'


'Perjalanan balik jumpa tokong ni. Menarik warnanya kan.hehehe'

'Disebabkan kecewa..beli ikan kat family store'

'Ni depan family store sebelum pulang ke rumah'

2 ulasan:

  1. sian la dia..sabo neh..emm nape x bersuara ms meeting td?..papepon akan datang bersuara ek..kumpul bukti n maklumat dulu..;)

    BalasPadam
  2. Time kasih 'Tanpa Nama'. Insya Allah. Perancangan Allah siapa boleh lawan kan.hehehe

    BalasPadam

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...