11 Januari 2012

Minyak hitam.

"7000km you baru tukor minyak hitam oo...bla bla..,"aku dah khayal. Entah2 aku kena tipu kali ni.huhuhu...

"ni fisrt time sy dengar...biasanya 5000km baru tukar minyak hitam...," aku fikir semula.

"ok la sy cuba kali ni...kalau tak elok kereta ni, memang sy cari bengkel lain la," aku setuju dengan cadangannya.

Terkilan. Kalau ikutkan next change engine oil lebih kurang 8000km. Aku takut bengkel sebelum ni tersilap tanda. Dalam 6000km, aku dah pergi servis. Ada juga terfikir...

"Kenapa aku tak tanya orang lain dulu? dah rugi 2000km. Lain kali kena banyak bertanya,"

Aku guna havoline caltex...RM 104. Dulu memang aku pergi ke perodua servis. Mahal tapi minyak hitam semi syn dlm RM 75. Bila bayar..jumlah semua hampir RM 200 juga. Tunggu lama pula.

Apa pun aku belajar juga pasal minyak hitam ni. Kebanyakan lelaki je cakna dengan minyak hitam ni. jadi banyakkan bertanya. hehehe


'sekadar hiasan'

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...