01 November 2012

Cobaan.

Lagi seminggu persekolahan 2012 bakal melabuhkan tirai. Lagi hampir, lagi banyak kerja yang perlu disiapkan sempena tahun persekolahan 2013. Semua persiapan, masih samar-samar. Apa nak jadi?

Minggu-minggu terakhir ini juga banyak kursus yang perlu dihadiri. Dah pening kepala dengan PBS 2013. PBS 2012 tak lepas lagi. Tak 'key in' lagi. Line macam siput. Orang atas sibuk suruh. Pelaksana masih terkial-kial meng'klik'. Tak dapat..buat semula. Betul-betul cobaaan...Nak ajar aku bersabar....

Masa ini juga aku terjumpa peluang untuk daftarkan diri meyambung pelajaran ke peringkat lebih tinggi. Baru isi separuh. Nak cuba lagi..."database error"...Ada peluang lagi kah? pendaftaran ini untuk kemasukan bulan februari 2013. Bila lagi aku nak ambil peluang ni? Nanti aku cuba lagi. Yang pasti sebelum tarikh tutup 11 November 2012.

SPM 5 November 2012 bermula. Moga adikkku dipermudahkan segala urusannya untuk menjawab semua soalan SPM. Teringat zaman SPM... lebih 10 tahun yang lalu. Semua pengalaman kita berbeza. Aku dengan pengalamanku sendiri. Orang lain dengan pengalamannya yang tersendiri. Uniknya pengaturan yang dibuat oleh ALLAH. Moga kita sentiasa ingat...Ini semua sudah ditentukan Allah. Insya Allah, hati kita semua akan tenang walaupun melalui pengalaman pahit. Semua itu ujian.

Sehingga bertemu lagi dengan coretan yang terbatas.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...