22 Februari 2013

Majlis Perpisahan 2013.

Berjumpa dan berpisah sentiasa berlaku dalam dunia ini. Itulah rutin yang sentiasa berlaku dalam hidup kita. Biarlah pertemuan dan perpisahan itu kerana Allah.

Selepas aku di .'posting'kan ke sekolah, guru inilah yang hadir 2 bulan selepas itu. Beliau dilantik menjadi ketua Panitia Sains da Matematik. Cara kerja beliau memang melayakkan diri beliau diangkat menjadi model atau contoh kepada guru lain.

Beliau adalah antara guru kesayangan bagi semua 'anak-anak' di sini. Kehilangan atau perpindahan beliau sangat dirasai oleh kami semua. Aku masih bertahan daripada menangis atau bersedih. Andai aku telah mula menangis, tiada apa yang boleh aku buat termasuk bercakap dan berhadapan dengan orang lain. Biarlah aku dianggap 'hati batu'. Keras. Batu ini lama-lama boleh lekuk dan pecah kan. Apatah kita ini 'hati manusia'.

Sebagai jurukamera, aku lebih banyak fokus kepada gambar bukan perasaan. Satu kerja. Maaf andai gambar ini kurang cantik. Dari telefon cikai. hehehe

'sibuk bagi pesanan untuk anak-anak'

'guru-guru lain sedang mengiringi beliau'

'kek tira misu dari Chan (pembekal buku)'

'Sambil salam sempat bagi kata-kata nasihat dan semangat'
'Teringin sangat nak bergambar. Ambil la'

'Adus!'

Moga bertemu lagi andai kami pergi ke Johor. Insya Allah.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...