12 Mac 2013

Perjuangan.

Rindu nak coret-coret di blog ini. Tiada idea sebab kurang membaca. Baca kemudian tinggal. Tak habis. Tak faham. Nak coret lagi tak boleh. Hampeh. Kosong. Ini akibat baca tak habis.



Macam-macam perkara berlaku diluar dugaan. Pencerobohan di Lahad Datu. Berita di tv banyak ulangan. Kadang seolah-olah ada udang di sebalik yang berlaku. Hakikatnya pembunuhan ini antara umat Islam. Perpecahan berlaku sebagaimana di Syria di bawah kekuasan Basyar Al-Asad.

Golongan bukan Islam. Golongan antu-Islam pasti gembira dengan apa yang berlaku sekarang. Islam dihina. Islam tidak mengambil Al-Quran dan Sunnah sebagai pegangan. Akhir zaman. Inikah yang sedang berlaku.
Semakin tua dunia, semakin cantik dan kacak manusia. Paling malang akhlak semakin terhakis. Nilai moral dan adab semakin hilang nilainya.

Semakin lama agama Islam dan bahasa yang menjurus kepada mengenal Allah dipandang sepu. Diketepikan. Tiada kepentingan. Tiada gunanya. Semua yang bersifat keduniaan diangkat tinggi. Melebihi martabat sebenar. Perit untuk dipertahankan.

Aku tak dapat bayangkan penderitaan penduduk Palestin. Mereka telah lama mempertahankan tanah yang mulia. Di situlah terletaknya Masjid Al-Aqsa yang terlindung disebalik Masjid Sakhra yang berkubah kuning. Setiap pejuang adalah hafiz Al-Quran. Kita dimana?

Aku terlalu fakir untuk persoalkan itu semua. Terpulang kepada diri masing-masing.
Takziah untuk pejuang-pejuang yang terkorban mempertahankan negara. Moga syahid di sisi Allah. Aminnn :)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...