13 April 2013

Anda Bijak Jauhi Zina.

Bila dengar 'Anda Bijak Jauhi Zina' aku terfikir Raudhatus Sakinah. Aku seorang sahaja fikir. Ramai pelajarku tidak tahu. Aku dah salah anggap.

Yang paling hebat mukjizat Nabi Muhammad, Al-Quran. Apa yang ditulis dan kita semua baca dalam Al-Quran? Pasti anda pernah baca ayat 'la taqrabuzzina'.

Banyak pengisian dan kisah berdasarkan al-Quran. Kagum dengan pengisian dan cara interaksi bersama pelajar. Pelajar memberi respon bagi setiap slot. Alhamdulillah...

Setiap kali gambar negatif ditunjukkan pasti sebut 'astaghfirullah' dan selalu baca fatihah untuk ibubapa. Pendekatan secara islamik.

Penggunaan 'Bro & Sis' menyamai program bersama iluvislam. Tahun lepas aku pernah sertai konvensyen 'Bidadari Dunia' di PICC. Di sana juga, aku pernah ikuti slot bersama Ummi, CEO Raudhatus Sakinah.

Walaupun ada beberapa perkara negetif yang disebut kepadaku, aku tetap bersahaja. Tiada reaksi terkejut kerana semua itu dalam jangkaanku sendiri.

Bila pelajar tidak lengkap solat, hidup mereka tidak terurus. Begitu juga cara solat mereka. Semuanya berpunca dari ibadat wajib itu.

2 ulasan:

  1. tu la kan..hargailah zaman remaja kita ni..alhamdulillah la saya terpilih masuk sek menengah agama dan pergaulan yang dipantau mak ayah saya..apa yang dah berlaku jangan ditangisi tapi pandang ke depan dan mohon petunjuk dariNya..nasi dah jadi bubur boleh di upgrade jadi bubur lambuk..lagi bagus..pape pon la taqrabuzzina...renungan tuk diri sendiri gak..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Alhamdulillah...taubat masih terbuka. Tiada istilah terlambt...

      Padam

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...