07 Oktober 2013

Kekurangan.

Seorang ketua. Tapi aku lihat sebaliknya. Hampir semua yang ditanya tidak dapat dijawab dengan jelas. Sesuatu perkara mesti dijawab dengan jelas. Teliti dan berhati-hati. Salahkah aku meneliti sesuatu yang berada disekelilingku?

Bercakap dan terus bercakap atau bercakap bila perlu sahaja. Bercakap dalam hati dengan menulis. Tulisan juga menjadi lebih tajam dan berbisa dari perkataan yang keluar dari mulut. Semuanya akan dinilai oleh Allah di hari pembalasan. Itu perlu aku ingatkan untuk diriku sendiri. Allahu akbar.

Aku tak mampu nak berkata. Nak berdebat apatah lagi. Jadi aku teruskan kerja yang masih berbaki mengikut kemampuan. Mood menurun sejak pmr bermula. Takut dengan pencapaian pengajaranku terhadap mereka. Gagal mereka, gagal lah aku. Kenyataan yang perlu aku telan walaupun pahit.

Ya Allah...aku tak berjaya mengawal emosiku. Apa yang patut aku buat?

Banyak perkara telah berlaku. Aku kurang menulis. Aku kurang membaca. Semuanya kurang. Maaf atas kekuranganku.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...