22 Februari 2015

Angin Syurga Sebuah Komentar.

Kali pertama aku melihat tajuk ini pada iklan tv2. Teruja sangat nak tonton. Setiap kali nak mengadap tv,  asyik terlupa. Kali ini aku dapat tonton drama ini dari episod 1 hingga 12.

Cantik sangat Jue Aziz pakai tudung labuh. Bentuk tudung juga cantik. Kemas. Lipatan pada bahagian muka 'menjadi'. Kita doakan semoga suatu hari ini,  kakak ini akan menjadi muslimah solehah. Menutup aurat dengan sempurna. Aminnn.

Cuma aku ada beberapa kemusykilan berkaitan drama ini. Ada DUA perkara aku dapat simpulkan sebagai penonton.

PERTAMA
Perut Kak Long membesar sehingga menimbulkan fitnah bahawa dia sedang mengandung. Oleh sebab mengandung anak haram,  dia pakai tudung labuh dan jubah. Justeru itu,  penonton akan mengandaikan orang bertudung labuh dan berjubah adalah untuk menyembunyikan perut dari pandangan orang ramai.

KEDUA
Keluarga ini ada jurang yang sangat jauh. Adik perempuan,  Amiera tidak mengenakan tudung kecuali dalam beberapa hal sahaja.

Amiera cakap, "Kak Long tak perlu pakai baju longgar-longgar lagi selepas ini". Perbualan ini berlaku selepas Kak Long membuat pembedahan membuang fibroid dalam perutnya. Apakah maksud perbualan ini?

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...