14 Februari 2015

Pergi Tiada Ganti Bersama Ilmunya.

Malam jumaat 12 Feb 2015. Ulama' yang disegani kawan dan musuh bertemu Arrahman. Pencipta kita semua. Kita semua akan kembali ke sana. Tiada siapa yang tahu bila masanya akan tiba. Sungguh mulia akhir kehidupan Tok Guru Nik Aziz. Nama yang ayah pernah sebut sejak aku masih kanak-kanak. Pernah dibawa ke Pulau Melaka untuk mendengar mutiara kata dari beliau.

Kehadiran selautan manusia membanjiri perkarangan masjid dan rumah beliau. Ada yang mengatakan mereka semua berjalan kaki untuk menziarahi hamba Allah yang mulia ini. Ada juga video yang menunjukkan awan berkumpul melindungi dan membentuk kalimah ALLAH. Petanda apakah ini? Mulianya hamba Allah ini.

Kehilangan beliau amat dirasai terutama dalam era fitnah. Tiada siapa yang berani pertahankan Islam seperti beliau. Walau dihina,  difitnah, beliau tetap memaafkan kesalahan mereka.

Kepimpinan yang adil dan saksama menjadikan beliau tokoh paling berpengaruh di dunia. Di Masjidil Haran juga diumumkan kematian beliau. Bayangkan seramai mana umat manusia solat ghaib atau solat jenazah untuk beliau serta memohon keampunan atas segala kesilapannya.

Bagaimana kita nanti?

Cara hidup kita akan menunjukkan cara kematian kita.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...