10 Oktober 2017

Batch Terakhir

Kali ini cabaran terakhir buat batch kbsm. Semua pengetahuan dan ilmu dicurahkan. Itulah kemampuan diriku yang dhaif. Merekalah harapan terakhirku untuk batch kbsm.

Melihat mereka yang berhadapan pt3 seolah-olah berhadapan dengan calon SPM.

Siapa cakap guru telah melihat soalan dan disebarkan kepada calon? Siapa cakap mereka jawab tiada keberkatan kerana soalan bocor?

Ya. Aku guru mereka. Aku penanda skrip jawapan mereka. Semua ini telah mengikut etika yang telah ditetapkan sebagaimana SOP.

PT3 adalah penentu mereka ke tingkatan 4. Aliran sains.Aliran Sastera. Sains Agama. Sastera agama. Vokasional. Sekolah biasa. Banyak lagi pilihan. Aku lebih suka mereka ke sekolah agama. Ada suasana agama. Bi'ah agama.

Hari ini, rabu. Hari ketiga mereka menjawab soalan PT3. Pagi, hujan telah mendinginkan suasana. Sejuk. Aku harapkan mereka sihat sejahtera. Esok hari terakhir dan juga kertas mata pelajaranku.

Ada yang mula batuk. Ada yang selsema. Ketabahan mereka teruji. Inilah waktunya jika belajar untuk peperiksaan. Belajar perlu diteruskan. Tiada had. Tiada tempoh.

Semoga mereka tenang dan dipermudahkan urusan menjawab soalan pt3.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...