16 Mei 2021

Hari Raya Hari Guru dan Palestin.

Hampir 6 bulan aku berada di kampung. Tidak terfikir mendapat peluang seperti ini. Malah aku tidak bersendirian di ketika perayaan kali ini walaupun ramai lagi kekawan tidak dapat pulang ke kampung akibat larangan rentas daerah dan negeri. 

Di saat umat Islam menyambut Aidilfitri dan perayaan lain, umat Islam di Palestin bergelut dengan Zionis laknatullah supaya Palestin tetap milik orang Islam. Semakin lama Penduduk Palestin dan kawasan penempatan mereka semakin mengecil, mereka tetap kuat berada di bumi Palestin. Allahu Akbar!

Aku tidak mampu membantu mereka. Hanya mampu menghantar sumbangan dan doa supaya Allah kuatkan hati mereka kukuh membela kota al-Quds di saat pemimpin dunia Islam masih membuat ucapan tanpa menghantar tentera. Semua ini perlukan perancangan yang rapi dan ada sebab yang tidak dapat dijelaskan kepada orang awam.

Aku sendiri mengharapkan ada pihak tentera yang 'underground' telah membuat perancangan dan masuk ke bumi Palestin tanpa perlu dihebohkan kepada orang ramai. Kepakaran mereka dikongsi bersama atas nama persaudaraan Islam. Umat Islam ramai tetapi umpama buih di lautan termasuk diriku. Kerdilnya diri ini. Andai aku berada di sana, mampukah aku hadapi semuanya dengan senyuman?

Ya Allah! Campakkan rasa gerun dan takut yang melampau kepada Zionis. Kembalikanlah pemimpin Islam seperti Rasulullah, Umar al-Khattab dan Umar Abd Aziz. Bersatulah negara Islam. Bantulah Palestin dengan bantuan ketenteraan yang berstrategik. Menangkanlah Islam Ya Allah. Ampuni dosa kami Ya Allah. Tempatkanlah kami semua di syurga firdausMu. Aminnn

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...