05 April 2024

Warden dan Majlis Persaraan

Ahlan Ya Ramadan..Ahlan Ya Ramadan.

Assalamualaikum...

Bulan mulia, bulan keberkatan, bulan seribu rahmat ke seluruh alam. Bulan penuh ujian fan cabaran.

Sebelum aku menulis entri kali ini, hajatku nak menulis setiap perasaan dendam, marahku kepada seseorang. Apabila aku mula menulis ahlan Ya Ramadan ... aku batalkan niat itu.

Sehari sebelum 1 Ramadan, sekolah aku ada mengadakan Majlis Persaraan Pengetua. Boleh dikatakan besar-besaran juga. Hal ini kerana VVIP sahaja hampir 100 orang. Hingga saat akhir aku dimaklumkan 1 rombongan bas juga akan datang. Ha! sudah!!!

Kali pertama aku memegang sebagai ketua majlis jamuan VVIP. Bukan sesuatu yang mudah kerana aku antara orang yang over thinking terhadap sesuatu perkara yang belum terjadi. Apatah lagi semua orang yang menjadi ajk aku adalah orang baru dan pertama kali juga bagi aku. 

Alhamdulillah majlis berlangsung dengan baik. Ustaz pengetua yang bersara juga berpuas hati dengan layanan anak-anak AJK Jamuan aku. Mereka semua adalah yang terbaik.

Namun aku juga terkilan dengan seseorang yang bertitle ' ustazah' dan juga penghafaz al-Quran. Apa pun aku tidak suka bekerjasama dengannya. Apa yang berlaku antara aku dengannya, mungkin faktor usia yang sama dan jenis keras kepala. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Keterujaan Result SPM 2023

Bismillah...Assalamualaikum wbt. Alhamdulillah. Keputusan SPM 2023 telah keluar pada 27 Mei 2024 (Isnin). Hari ini juga aku masih berada di ...