24 Julai 2010

MYVIVA (MYVI & VIVA)

Tajuk entri aku kali ni aku jumpa di Pusat Servis Perodua kat tempat tinggal aku sekarang. Mungkin orang lain dah tahu myviva tu gabungan myvi dan viva. Ok. Tiada kaitan dengan coretan aku hari ini.

28000 km perjalanan baru aku buat major servis untuk myvi 'the new' aku ni. Ingatkan nak buat di kedai servis kereta yang biasa sahaja. Sebab 22000 km aku tukar minyak hitam di bengkel kereta biasa. Murah...Tu masa gaji aku kena tangguh sampai 2 bulan.

Sekarang gaji aku dah dapat setiap bulan mcm biasa. Jadi aku buat la major servis kat tempat perodua sendiri. Lebih terjamin. Bagi aku la.

Aku sampai lebih kurang pukul 11.00 pagi. Selesai semua pukul 3.30 petang. Berapa jam aku tunggu?...kira sendiri...15.30 tolak 11.00 = ........

Bosan sangat-sangat. Akhbar terkini dah baca. Tengok TV tak best. Asyik pandang orang keluar masuk je. Penatnya mata aku.... Kalau ada bantal, boleh aku tidur..hehehe

Ini kali pertama aku buat major servis. Puas hati rasanya. Kereta pun tak banyak meragam. Handbreak pun dah ok. Kalau sebelum ni handbreak tu kena angkat tinggi baru ok. Aku guna kereta myvi 1.3 manual. Sekarang aku jarang guna handbreak ni. Kereta aku ni asyik terundur ke belakang je kalau berhenti di kawasan berbukit. Akhirnya aku biasakan diri guna 'clush'( xreti aku nak sebut) dan tekan minyak.

(Yang aku naik marah skit...mata lelaki bila lihat gadis cina pakai skirt singkat.Pandang atas bawah...Peha nya dah boleh ditembus ke belakang. Putih gebu katakan. ...Kalau pak Imam atau pak ustaz dah lama terbang serban atau kopiahnya)

Iman senipis kulit bawang. Beruntung lah orang yang dapat kawal pandangan mata pada akhir zaman ini!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...