Mutiara Kata Untuk Murabbi.

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PUJIAN, DIA BELAJAR MENGHARGAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN CELAAN, DIA BELAJAR MEMAKI"

"JIKA MURID DIAJAR CEMUHAN, DIA BELAJAR RENDAH DIRI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PERSAHABATAN, DIA BELAJAR MENYAYANGI"

"JIKA MURID DIAJAR PERMUSUHAN, DIA BELAJAR BERKELAHI"

"JIKA MURID DIAJAR JAMINAN, DIA BELAJAR MEMPERCAYAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PENGHINAAN, DIA BELAJAR MENYESALI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN KEADILAN, DIA BELAJAR KESAKSAMAAN"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN DISKRIMINASI, DIA BELAJAR MEMENTINGKAN DIRI"

20 Januari 2011

Kuasa Allah Di Gaza.


Photobucket
















Senyuman bahagia berjumpa ALLAH ^_^

Banyak ayat-ayat Allah terbukti di Perang Gaza. Karamah Allah turun untuk membantu orang yang membela agamanya. Itu yang dialami oleh mujahidin Palestin, para syuhada Gaza. berikut data-datanya:
1. Dr. Muawiyah Hassanein, Pengarah Darurat dan Departmen Kesihatan di Gaza menceritakan:
“Syuhada yang meninggal berhari-hari, bahkan berminggu-minggu masih menitiskan darah segar dari tubuhnya. Kami dan semua orang di sini sangat terkejut…”
Subhanallah….

Photobucket
2. Syahid ‘Iyan berkata: “Saya menyaksikan orang yang gugur syahid tersenyum, meskipun keadaan tubuhnya hancur, darahnya masih segar.”
3. Beberapa doktor Jordan yang menjadi sukarelawan di Gaza memberi bukti:
Dr Hisam Az Zighah memberi bukti itu di acara Festival Ikatan Doktor Yordan beberapa hari yang lalu. Kepada wartawan Hisam menunjukkan bukti iaitu sebutir peluru, Al-Quran serta buku kumpulan doa-doa, Hishnul Muslim.
Semasa itu datang seorang mujahidin yang cedera di hospital As Syifa’. Doktor-doktor tersebut melakukan pemeriksaan. Doktor itu dikejutkan dengan sebutir peluru yang ditemui di dalam kocek pejuang tersebut.
Photobucket
4. Ada lagi pengakuan Abu Qudamah, salah seorang komandan lapangan Hamas di wilayah Timur Az Zaitun, Kota Gaza:
“Saya dan beberapa mujahidin mengintai kereta kebal Israel. Kami berdoa agar Allah menurunkan tentaraNya dari langit membantu kami. Mendadak turunlah awan tebal menyelimuti kawasan kami. Kami menyelinap di antara puluhan kereta-kereta kebal itu tanpa diketahui oleh musuh. Anehnya tidak terlihat oleh kapal-kapal terbang pengintai yang lalu-lalang di udara. Kami mampu meletupkan tangki kereta-kereta kebal itu, akibatnya 5 orang tentera Israel mati dan berpuluh-puluh yang lain cedera.”
Ketika kapal terbang-kapal terbang Israel membedil bom di salah satu kota Gaza, turunlah hujan lebat di wilayah itu saja. Pesawat-pesawat itu tergendala berjam-jam dan tidak boleh meneruskan pengebomannya..
Photobucket
5. Syeikh Abu Bilal di perkemahan Rafah menuturkan:
“Kamu jangan mengira bahawa orang yang gugur di jalan Allah itu mati, mereka bahkan hidup, tapi kamu tidak mengetahui.” Al Baqarah:154.
Allah swt. berfirman:
Beliau menambahkan bahawa “Jasad para syuhada masih segar, kerana roh mereka selayaknya memakan buah di syurga, ini juga yang menyebabkan semerbaknya bau wangi. Darah masih segar, janggut tumbuh. Sebagian syuhada yang dua tahun lamanya, atau berpuluh tahun bahkan beradab-abad tidak rosak jasadnya dan tidak dimakan oleh cacing tanah.”
Photobucket
Wangi semerbak minyak kasturi juga keluar dari jasad perajurit Al Qassam, Muhammad Abu Sya’r. Mereka adalah sebahagian mangsa serangan bom kapal terbang Israel. Bau harum itu tercium oleh orang yang menjumpainya. Khabar kesyahidannya tersebar ke semua pelosok masjid.
Para pemuda masjid ramai datang untuk melihat. Mereka bertahmid, bertahlil dan bertakbir mengagungkan Asma Allah atas keajaiban para syuhada.
6. Petugas perubatan menceritakan, kami berangkat untuk menolong orang yang luka-luka di sebelah Utara Gaza, ketika itu tentera Israel menembak sekeliling kaki kami. Kami katakan:
“Kenapa kalian melakukan ini, kami bukan tentara, kami tidak bawa senjata apalagi bom.”
Salah seorang tentara Israel berteriak: “Kalian orang Arab, kalian memakai pakaian putih, kalian malaikat, kalian berperang bersama Hamas.”
7. Ada juga tentara Israel sedang diwawancara oleh media Israel, ia mengatakan kehilangan penglihatan kerana seorang pemuda, melemparkannya dengan segenggam debu. Pemuda itu berbaju putih. Seketika itu buta.
8. Tentara Israel lainnya menceritakan, bahawa mujahidin memberikan perlawanan memancing mereka dalam banyak pertempuran laksana memancing ayam dan itik.
Pengakuan tentara Israel yang lain, ia melihat tentara Israel terluka dan ditembak dari arah kanan dan kiri. Bingung, tidak dijumpai dan tidak diketahui dari mana tembakan itu berasal.
9. Sejumlah wartawan yang melaporkan perang di Gaza menceritakan, kami bersembunyi dari bom. Ketika situasi reda, kami dikejutkan oleh seorang yang keluar dari runtuhan bangunan sambil membawa pelancar roket. Dia hadir, menyerang dan menghilang, seperti ditelan bumi.
Demikian, Allah SWT telah menampakkan ayat-ayatnya, melalui para pejuang yang ikhlas dan taat. Allah pasti selalu memberi perindungan kepada hamba-hambaNya yang membela agamanya. Janji Allah datang bersama kesabaran. Allah tak akan mengingkari janjinya!
SUMBER: isuhangat

2 ulasan:

  1. شباب حزب التحرير يعقدون ندوة فكرية سياسية في قطاع غزة

    http://ibnuyassir.blogspot.com/2011/01/blog-post.html

    BalasPadam
  2. Syukran atas maklumat di atas. Jazakallah ^_^

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...