01 Januari 2012

Ahlan Wasahlan 2012 Masihi.

Entri pertamaku bagi tahun 2012. Semalam aku tidur lambat sikit daripada biasa. Aku scan laptop dari segala virus2 sambil baca kisah terbaru menjelang tahun baru masihi ni. Kisah yang menarik minatku untuk menatap dan membaca serta cuba memahami mangsa.

Detuman bunga api membingitkan telingaku. Aku melihat kebangkitan mahasiswa. Mereka dipukul dan ditumbuk. Tragedi berdarah dibelasah FRU. Arahan siapa? Tiada dalam berita perdana atau berita utama.

Pengerusi BEBAS, saudara Safwan Anang. Ada yang mengatakan dia nazak. Tulang rusuk patah dibelasah pihak polis. Kini berada di Hospital Slim River.

Saudara Adam Adli ditahan dalam lokap.
Mereka inginkan kebebasan dari cengkaman AUKU.

Sambutan tahun baru 2012...
Adakah selepas 9 bulan akan hadir anak yang tak sah taraf dari anak-anak muda kita ini?
Percampuran antara halal dan haram menghasilkan sesuatu yang haram. Syaitan ketawa terbahak-bahak dengan telatah manusia yang lupa Allah.

Kerosakan akhlak bermula dengan tiada rasa malu (klik). Kemudian akan berterusan dengan perkara-perkara haram dan sebagainya.

Sambutan tahun baru secara Islamik.


Malam persembahan  1000 Jiwa 1 Hati. Oleh Raudatus Sakinah.
Qiamullail yang dipimpin oleh Imam Muda Hassan.

Ya Allah, kembalikanlah islam dihati saudara kami. Moga hidayahMu masuk ke hati kami semua. Moga Islam kembali bersinar di bumi bertuah ini. Aminnn =)

SUMBER: milosuam

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...