18 Februari 2012

Barnamij.

Alhamdulillah. Selamat sudah program yang ditangguh sebelum ini. Terima kasih untuk ustaz yang merupakan guru cemerlang di sebuah maahad. Letih minda dan fizikal berbaloi jika semua pelajar yang hadir ini mengaplikasikannya dalam pelajaran mereka. Gunakan segala kemahiran yang diajar termasuk menghafaz perbendaharaan kata. Dah banyak ustaz bagi tadi. Ada buat ayat lengkap. Peperiksaan BA sekarang banyak kepada nahu dan penggunaan ayat serta perbualan. Markah lulus adalah 50% ke atas dan markah A adalah 85% ke atas. Ada berani?

'hasil kreativiti pelajar'

'semangat menyiapkan tugasan'



Untuk pelajar yang tak hadir...

Tahniah!
Anda memang telah menempah 'A' dalam setiap peperiksaan. Anda memang sudah diajar oleh ibu bapa serta atuk nenek di rumah. Anda memang tidak memerlukan guru di sekolah apatah lagi pembimbing. Seragam sekolah hanyalah lakonan bahawa anda bersekolah. Inilah orang yang menjanjikan A dan B dalam PMR 2012.

**********

Ada seorang pelajar yang namanya dipanggil untuk mendapat netbook/laptop dalam anugerah cemerlang. Dalam perjalanan ke sekolah untuk mengikuti program ini, namanya terpilih untuk dapat laptop itu. Hanya orang yang berada dalam majlis itu sahaja yang layak. Frust? Memang tak ada mood kan. Bila sampai di sekolah, slot ke-2 dah hampir berakhir dalam 10 minit lagi. Aku hanya jemput untuk makan tengah hari dan masuk untuk slot terakhir bermula pukul 2 petang. Aku harap...pelajar ini akan dapat 'sesuatu' ilmu yang bermanfaat berbanding laptop yang sudah menjadi milik orang lain. Jika ada laptop tanpa ilmu sia-sia kan. Ada hikmah disebaliknya.

Akhir kata...

Terima kasih semua yang terlibat secara langsung atau tidak. Hanya Allah sebaik-baik pertimbangan. Begitu juga...Sebaik-baik perancangan adalah perancangan Allah. Allahu Akbar!

'rajin'

'khusyuk'

'penglibatan semua'

'sepanjang program'

'Majlis penutup'



7 ulasan:

  1. kalau ada kursus belajar bhs arab lagi di hujung mggu, sy nak join boleh?

    BalasPadam
  2. Bolehhh...nanti adik comey bg kursus BA tu yea. Mesti ramai pelajar gembira.hehehe...

    BalasPadam
  3. ustazah comey sye nk kursus BA lgi best sangat2.....

    BalasPadam
  4. tanpa nama: nak adik comey (senyuman manis) atau ustazah comey? hahaha...
    Memang best...kalau korang dapat A semua lagi best.
    Hari ini dah nak pergi ke KEM BINA SAHSIAH pulak. Tahun depan kita buat lagi yea.
    Ila Liqa'! =)

    BalasPadam
    Balasan
    1. dua2 pon bleh aslkan ade comey nye

      Padam
    2. nak 'comey' jugak...ada ape dgn comel ni? hahaha

      Padam
    3. Maaf komen anda tidak dapat dipublish yea ;(

      Padam

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...