04 Jun 2012

Ku Terima TakdirMu.

Kau penentu hidupku,
Walau dicemuh oleh orang disekelilingku,
Desakan demi desakan,
Tapi aku tetap dengan diriku,

Aku tetap hambaMu,
Yang mendambakan perhatianMu,
Meniti hari-hari dengan penuh cabaran,
Persoalan tidak pernah habis diselesaikan,
Aku terus merungkai persoalan ini,
Walau pun mempunyai seribu halangan didepan,

Perlahan-lahan menyelesaikannya
Bagaikan menarik rambut dalam tepung.
Adakah aku mampu melakukannya?
Terus berusaha untuk mengapai sebuah impian.

Ayuh sahabat-sahabat sekalian,
Jangan berputus asa dengan RahmatNya,
Pelangi mungkin ada selepas hujan,
Mungkin juga tidak.

'gambar hiasan'

Tabahlah hati menempuh dugaan,
Yang tak pernah habis,
Sebelum dijemput Ilahi,
Adakah aku bersedia?

Alhamdulillah,
Engkau tunjukkan jalanMu,
Sebelum aku berharap kepada insan itu,
Engkau tunjuk keredhaanMu,

Andai ini Kisahku,
Aku terima takdirMu,
Dengan hati yang lapang,
Semoga yang lebih baik akan menyusul.

p/s: Tak tau nama apa ni. Jangan salah faham yea. Ada kaitan antara hidup dan mati.hehehe...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...