02 September 2012

Pelik.

"Aku tak faham ape yang kau fikirkan,"

"Ya...memang aka tak faham. Tapi aku nak tulis juga. Lepas ni aku tak rasa  bersalah sebab tak bagi ayat 'geram' aku ni,"

"hahaha...kau memang buat tekanan dengan apa yang berlaku terhadap aku sekarang ini. Apa yang kau tahu tentang keluarga aku?"

" Aku tak tahu apa masalah keluarga kau. Yang pasti jika kau ada masalah, kau mesti ada masalah dengan ibu bapa. Tak pun dengan Allah,"

Setiap orang berbeza pemikiran termasuk aku. Aku tetap aku. Kau tetap kau. Jika kau nak buktikan ayat aku memang salah, cuba buktikan dengan keputusan exam yang telah kau lalui. Lepas tu aku tak akan provok dan bagi tekanan lagi. Think +ve wahai kawan.

'rasa2 muka aku macam ni tak?'

Tembakan aku menyebabkan ramai terasa hati. Direct to the point. Aku tak suka cakap berbelit-belit. Puji melambung-lambung. Itu bukan aku. Aku 'tembak' bukan bermakna aku baik seperti malaikat. Aku tak nak buat ayat
 'biar berkawan dengan syaitan yang dikenali daripada berkawan dengan malaikat yang tidak dikenali'
 Maaf. Aku memang bukan kawan terbaik. Tapi aku nak kawan aku buat terbaik untuk exam dia. Jangan putus asa dengan keputusan yang telah tertulis. Muhasabah diri. Apa yang menyebabkan ke'gagal'an belaku? Muhasabah diri untuk aku juga.

Jika kau rasa aku pelik, betul lah pada memikiran kau. Aku tetap aku. hehehe

2 ulasan:

  1. comel sgt muke meow tu..hehehehe..pedulikan apa yg org kata..kita adalah kita..sebab syg la kita akan provok pada kawan kite supaya dia x tergelincir dr landasan yg betul..

    BalasPadam
    Balasan
    1. meow comel sgt? ingatkan dah jadi singa. hehehe...yup. marah tanda sayang. 'sayang tangan2kan'. Tak tau la boleh guna tak ayat ni. huhuhu

      Padam

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...