30 April 2013

Cinta ilahi

Simfoni Cinta. Cerpen yang penuh cinta. Cinta Allah. Banyak kisah Rasulullah saw dan para sahabat diadaptasi menjadi cerpen dan watak dan nama ditukarkan. Sangat kreatif. Penulisnya adalah Hilal Asyraf pemilik laman web langitilahi.com.
Tak rugi baca karyanya. Mendalam pemahamannya tentang cinta. Pengalaman dicantum menjadi satu jalan cerita yang sangat bermakna untuk remaja yang masih mencari erti cinta.

Cuti 1 Mei boleh habiskan. Insya Allah.

Tak sabar nak pulang ke kampung halaman. Semua adik beradik pasti ada berkumpul. Meriah terbayang diruangan mata.

Adikku demam. Aku juga tidak sembuh sepenuhnya. Semangat mengajar menghilangkan penat. Nanti nak buat perjalanan jauh. Doakan kami selamat. Maafkan kami anda ada kelalaian dan kesilapan. Moga Allah sembuhkan segala penyakit kami dan permudahkan perjalanan jauh kami ini.

Ada pemantauan lagi di sekolah. Adakah sekolah kami layak dapat baiah? Macam mimpi. Terpulang kepada penilai. Kami redha andai itu bukan rezeki kami. Sila hadir dan observe kami. Tak larat nak buat persediaan.

Allahu akbar!!!
Allah Maha Besar!!!

2 ulasan:

  1. syafakillah sufi .. itu tanda Allah tgh merindui makhlukNya,diberi ujian sakit,alhamdulillah .. smg mhapuskan dosa2,amiiinnn .. ya Allah smg semua makhluk Mu sentiasa istiqamah dalam setiap amalan ibadah yg dilakukan,amiinn.

    BalasPadam
    Balasan
    1. Terima kasih atas doanya. Moga anda juga mendapat doa dari para malaikat yang tidak pernah lalai mencatat amalan kita. Aminn ^_^

      Padam

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...