10 Ogos 2013

Tiada Jawapan.

Persoalan perlu jawapannya.

Andai soalan yang tidak pasti, aku hanya boleh sebut 'wallahua'lam'. 'Hanya Allah Yang Tahu'.

Jika tidak tahu, jawab sahaja tidak tahu.

Jika tidak tahu, tapi jawab tahu. Seseorang itu akan nampak lebih bodoh dari jawapan yang diberikan.

Jika sudah pasti, tetapi belum dilaksanakan. Diakhir ucapan sebutlah 'insya Allah'. Ia membawa maksud 'jika Allah izinkan'.

Yang terbaik adalah diam dan senyum. Tiada permusuhan antara kita. Banyak adab dalam Islam masih belum dilaksanakan. Akhlak Rasulullah yang terbaik.

Ingin kenal Rasulullah, kita perlu juga kenal para sahabat baginda. Isu semasa sekarang juga tidak boleh ditinggalkan. Jadilah diri seorang pembaca.

Aku masih membaca buku 'Mesir Sebelum Dan Selepas Dr Mursi' oleh Riduan Mohammad Nor & M. Abd Malik Abd Karim. Dalam masa yang sama terjumpa buku Novel Sejarah Islam oleh Al Ghazali : Amru Al-As.Pembuka Mesir. Kedua-dua buku ini ada kaitan. Moga aku sempat buat ringkasan dalam blog berkaitan dengan dua buku ini.

Kertas trial PMR masih belum siap ditanda. Hanya 3 pelajar lelaki yang lulus. Pelajar perempuan masih belum siap menanda.

Mood raya lagi. Makanan pun banyak. Harap dapat baca dan siapkan kerja dalam tempoh cuti ini. Kampung sendiri pun jem ketika hari raya kali ini. Adusss...Sabar tahap tinggi ni. Moga Allah permudahkan niat baik setiap hambanya. Aminn.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...