26 November 2014

Graduasi Imtiaz 2014

Aku melihat hati seorang ibu. Hati meronta-ronta untuk memenuhi hajat seorang anak. Sejujurnya aku belum melihat keadaan ini. Sekarang aku melihat dengan mata hati. Seiring umur yang semakin meningkat.

"Cepat bersiap. Nanti boleh sampai awal", kata ibu kepada anak-anak. Anak yang belajar di Imtiaz sedang menunggu ketibaan ibu tercinta. Sambil menanti debaran berada di pentas.

Aku hanya mampu jadi 'driver'. Tempat  'parking ' yang tidak mencukupi membataskan kehadiranku ke wisma ini. Hanya mampu melihat bangunan wisma. Ia terletak bersebelahan sekolah kebangsaan. Berhadapan dengan kolej komuniti. Hari ini juga keputusan upsr keluar. Ibu bapa memenuhi 'parking' yang sedia ada.

Tadi aku sempat singgah di L****. Sempat menadah telinga mendengar celoteh pegawai ini. Kebas. Tapi apakan daya,  memang kena batang hidung sendiri. Cukai. Bukankah lebih baik bayar zakat?

Tunggu adalah perkara yang menyeksakan. Apatah perut meminta di isi. Dugaannnnn!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...