23 November 2014

Taman-Taman Syurga.

Tempat yang menenangkan. Tempat yang mendamaikan. Itulah taman-taman syurga. Raudhah. Selain nama seorang wanita, ia juga merupakan tempat yang mustajab doa di Madinah. Ia terletak berhadapan dengan makam Nabi Muhammad Sallallahu alaihi wasallam. Tempat yang didambakan oleh semua orang Islam apabila memasuki Madinah. Untuk mengenali Raudhah ini, ia diletakkan karpet warna hijau lembut berbanding kawasan lain yang diletakkan karpet merah.

Raudhah. Tajuk buku yang ditulis oleh penulis triller no.1 Malaysia. Cetakan Nov 2014. Penuh suspen dan debaran. Cabaran demi cabaran dihadapi oleh watak utama dalam novel ini. Akhirnya menoktahkan kembali kepada asal. Bertaubat. Memperhambakan diri kepada Allah. Menjadi orang yang beriman dan bertaqwa kepada Allah.

Hijrah. Masa 3 minit merubah seseorang daripada jahat kepada baik.  Itulah keajaiban yang tak mustahil berlaku jika Allah kehendaki. 3 minit terdapat cerita dalam cerita penuh tragedi sehingga hampir dihukum pancung mengikut hukum hudud. Cantik jalan cerita.

******************

Cadangan aku untuk yang mencari kebenaran. Persoalan bagaimana pelaksanaan hukum hudud. Yang disentuh oleh RAM adalah hukuman Qisas. Bunuh balas. Atau digantikan dengan diat (pampasan). Atau dimaafkan. Cantik hukuman ini. Memaafkan adalah yang terbaik.

Jom beli dan baca!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...