19 Oktober 2016

Latihan. Ayat gramatis?

Matanya kelihatan merah menandakan dia seorang perokok tegar. Ditambah lagi dengan bibirnya yang berwarna kehitaman. Mukanya gelap dan beberapa tempat ada kesan jerawat. Tiada cahaya pada wajah itu. Rambutnya hitam dan ada beberapa uban. Rambut dirapikan tetapi tidak dapt menutup dahi jendolnya.Bicaranya tiada yang boleh diambil faktanya. Dia akan mulakan bicara dengan memuji dan kemudian akan disusuli dengan kata-kata yang sinis. Sangat menjengkelkan. Menyakitkan.
*******************

Datang ke satu kursus penandaan. Kebetulan IPG ini ada seminar. Kelihatan pegawai keselamatan telah menunggu dan menghulurkan satu kertas oren. Wah! hebatnya kursus kali ini. Aku takjub.

Dia memakai vase warna hijau terang. Perut sedikit ke hadapan. Umur dalm lingkungan 50-an. Ramah bertanya. Aku menjelaskan kehadiranku tetapi tidak difahami . Aku diminta ke tepi untuk memberi laluan kepada kenderaan lain.

***********
Rupa-rupanya tempat telah dipindahkan. Salah tempat! Ganti tempat orang lain,  sesat jalan. Ujian. Sabarlah wahai diri.

Minggu depan sebelum cuti deepavali 2 hari lagi.

Moga diri ini yang sedia kerdil kuat.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Rakan Sejawat Toksik

Ahlan...ahlan Ya Ramadan.  Alhamdulillah masih diberi peluang merasai hidup dalam Islam tetapi umat Islam Palestin masih bergelut dengan kes...