Mutiara Kata Untuk Murabbi.

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PUJIAN, DIA BELAJAR MENGHARGAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN CELAAN, DIA BELAJAR MEMAKI"

"JIKA MURID DIAJAR CEMUHAN, DIA BELAJAR RENDAH DIRI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PERSAHABATAN, DIA BELAJAR MENYAYANGI"

"JIKA MURID DIAJAR PERMUSUHAN, DIA BELAJAR BERKELAHI"

"JIKA MURID DIAJAR JAMINAN, DIA BELAJAR MEMPERCAYAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PENGHINAAN, DIA BELAJAR MENYESALI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN KEADILAN, DIA BELAJAR KESAKSAMAAN"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN DISKRIMINASI, DIA BELAJAR MEMENTINGKAN DIRI"

19 Januari 2012

Makan Tuan.

Semalam aku dah tidur lambat. Bangun pun kira lambat juga..jam 6 pagi. Basuh baju & masak. Tepat jam 7 pagi aku bersedia untuk pergi sekolah. Sempat la tengok MHI...Ally Iskandar dah nak kahwin esok. Tu je aku sempat proses. hehehe

Kali ni alat security makan tuan. Aku tak masukkan kad scan selepas masuk dalam kereta dan undur keluar dari pagar. Bila dia minta kad dan lampunya dah berwarna merah...aku tak peduli. aku keluar untuk tutup pagar. Terus auto lock pintu kereta dan lampu menyala serta radio masih terpasang. Beberapa saat kemudian enjin mati. Waaaaa...aku blurr. Tak tau nak buat apa. Woha!

'gambar hiasan pak google'

Aku pergi ke rumah pengetua sekolahku yang tak jauh dari rumahku ni. Minta tolong matikan lampu dan radio keretaku yang masih terpasang. Bukan senang. Hampir satu jam juga percubaan demi percubaan. Apa pun syukran atau terima kasih buat pengetua, isteri dan anaknya serta kak sue. Sanggup berusaha dan tunggu hingga sama-sama lambat ke sekolah hari ni. Terharu betul rasanya : )...Tak sangka Allah hantarkan mesej kepadaku untuk meminta bantuan mereka.

Selepas hampir satu jam menunggu, housemate aku balik. Bukan main gembira aku. Kak Mira!...Aku pinjam kunci rumah dan hsetnya. Terus kepalaku cari nombor telefon si hafiz yang promote anti-hijack ni. Untuk pengetahuan korang, semua kunci, hsetku dan barang2 penting lain ada dalam kereta yang terkunci tu.

Alhamdulillah, si hafiz yang berloghat terengganu ni terus bagitau cara-cara nak buka kereta tanpa merosakkan pintu atau lain2 tempat. Aku dapat satu ilmu dan maklumat darinya. Aku tak boleh ajar orang lain kecuali terdesak. Mungkin itu prinsip si hafiz ni juga. Yang ada disekeliling aku dah pandai. harap2 diorang tak bocorkan. Sebab ini adalah cara men**** . Bagi tenaga aku memang tak cukup. Pengetua yang tolong dengan tenaga lelakinya. Harap2 ucapan terima kasihku diterima. Moga dia berada dalam hidayah Allah. Aminn ;)

Dengan tangan kotor sebab basuh tak guna sabun, aku pergi sekolah. Beberapa pelajar lelaki tegurku kerana tudung comot kot. Tapi aku tengok nampak biasa je. Prihatin betul la budak-budak ni.

Tercatat sejarah, aku lambat pergi sekolah awal tahun 2012. hehehe...

Terdahulu SINI

2 ulasan:

  1. wow..dasyat la..lain kali hati2 ek..nk blajar gak cara tu..hehehe..;)

    BalasPadam
  2. Kita xde talend nak jadi perompak kereta ni. Tenaga kita mana cukup...lain la kalau cik senyuman manis kita ni kuat.hehehe

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...