Mutiara Kata Untuk Murabbi.

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PUJIAN, DIA BELAJAR MENGHARGAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN CELAAN, DIA BELAJAR MEMAKI"

"JIKA MURID DIAJAR CEMUHAN, DIA BELAJAR RENDAH DIRI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PERSAHABATAN, DIA BELAJAR MENYAYANGI"

"JIKA MURID DIAJAR PERMUSUHAN, DIA BELAJAR BERKELAHI"

"JIKA MURID DIAJAR JAMINAN, DIA BELAJAR MEMPERCAYAI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN PENGHINAAN, DIA BELAJAR MENYESALI"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN KEADILAN, DIA BELAJAR KESAKSAMAAN"

"JIKA MURID DIAJAR DENGAN DISKRIMINASI, DIA BELAJAR MEMENTINGKAN DIRI"

12 Januari 2011

Dr. Gary Miller / Abdul Ahad Omar

Seorang Mubaligh Kristian. Seorang yang mahir dalam ilmu pengiraan (matematik). Seorang yang memahami Kitab Bible (bukan kitab Injil). Disebabkan niatnya untuk menarik orang Islam masuk ke Agama Kristian, dia membaca kitab Al-Quran yang di anggap kitab kuno dan mengandungi cerita tentang padang pasir sahaja. Akhirnya dia bangga dengan penemuannya.

Apa yang dia temui?

Didapati Al-Quran ini adalah berbeza berbanding kitab agama lain. Bagi aku itulah mukjizat. Dia cuba mencari kisah masa sukar/ masa kesedihan Rasulullah apabila kematian isteri dan bapa saudaranya. tetapi tidak ditemuinya. yang ditemuinya tentang Maryam (Surah Maryam). Itu perkara yang membingungkannya. Sedangkan dalam bible tidak ditemuinya. Cuba bayangkan kitab bible tiada cerita Saidatina Maryam. Kan pelik tu....ok baca lagi...

Dia cari lagi Surah Aisyah atau surah Fatimah atau surah khadijah tapi hampa. 

Dalam Al-Quran Al-masih Isa Alaihissalam disebut 25 kali sedangkan Nabi Muhammad SAW disebut 4 kali sahaja. hal ini menyebabkan dia bertambah pening. Dia cari lagi dengan harapan ada kesilapan dalam Al-Quran ni.

Dia mula baca dengan teliti. Apabila sampai Surah An-Nisa' ayat 82, dia terkejut. Apa yang ditemuinya?

"Apakah mereka tidak memperhatikan Al-Quran (dengan hati-hati)? Apakah itu dari selain Allah, mereka pasti akan menemukan banyak perbezaan di dalamnya ".Dr Miller berkata tentang ayat ini: 

"Salah satu prinsip saintifik yang terkenal adalah prinsip untuk mencari kesalahan atau mencari kesalahan dalam teori sampai itu terbukti benar (Pemalsuan Test). Apa yang menakjubkan adalah bahawa Al-Quran meminta Muslim dan non-muslim untuk cuba mencari kesalahan dalam buku ini dan mengatakan kepada mereka bahawa mereka tidak akan pernah menemukan apapun".

Dia juga mengatakan tentang ayat ini: 
"Tidak ada penulis di dunia memiliki keberanian untuk menulis buku dan mengatakan bahawa hal itu kosong dari kesalahan, namun Al-Quran, sebaliknya, memberitahu anda bahawa ia tidak mempunyai kesalahan dan meminta anda untuk mencuba untuk mencari satu dan anda tidak akan menemukan apapun. " 
Apa lagi yang ditemui oleh Dr Gary Miller ni?

Surah Al-Anbiya' ayat 30:
"Jangan orang-orang kafir melihat bahawa langit dan bumi itu bergabung bersama (sebagai satu unit penciptaan), sebelum Kami pisahkan antara keduanya? Dari air Kami jadikan segala sesuatu yang hidup. Maka apakah mereka tidak percaya? " 

Dia berkata: 
"Ayat ini adalah  sama dengan kajian saintifik yang memenangi Hadiah Nobel pada tahun 1973 dan adalah tentang teori" Ledakan Besar ". Menurut teori ini, alam semesta adalah hasil dari sebuah letupan besar yang mengarah pada pembentukan alam semesta dengan langit dan planet. 

Dr Miller berkata: 

"Sekarang kita sampai apa yang menakjubkan tentang Nabi Muhammad (SAW) dan apa yang berpura-pura tentang syaitan membantunya, 

Tuhan berkata: 
"Tidak ada orang-orang jahat telah membawa bawah ini (Wahyu), itu tidak akan sesuai dengan mereka dan tidak akan mereka dapat (untuk memproduksinya). Memang mereka telah dihapuskan jauh dari bahkan (kesempatan) mendengarnya. "Al-Quran, Bab 26, Ayat 210-212. 

"Ketika kamu tidak membaca Al-Quran, mencari perlindungan Allah dari syaitan Satu Ditolak" Al-Quran, Bab 16, ayat 98. 



Anda lihat? Mungkinkah ini cara iblis untuk menulis buku? bagaimana ia boleh menulis buku kemudian memberitahu anda untuk meminta Allah perlindungan dari syaitan ini sebelum membaca buku itu? Itu adalah ayat-ayat ajaib dalam buku ini ajaib! dan mempunyai jawapan yang logik untuk orang-orang yang berpura-pura bahawa itu daripada syaitan.  
 Cerita yang dikagumi oleh Dr Gary adalah tentang Abu Lahab:
Abu Lahab ni adalah orang yang paling membenci Islam. Dia akan pergi berjumpa Rasulullah untuk menghina . Jika dilihat Rasulullah bercakap dengan orang luar, dia akan tunggu sehingga Rasulullah selesai bercakap. Kemudian dia kan mendekati orang luar ini dan bertanya. 
"Apa yang Muhammad beritahu? Jika dia mengatakan itu putih maka itu sebenarnya hitam. Jika dia mengatakan malam sebenarnya waktu siang,"
Semua yang dikatakan oleh Rasulullah cuba dipalsukan dan membuat semua orang mencurigai kebenaran yang dibawa oleh Rasulullah SAW .

10 tahun sebelum kematian Abu Lahab....
Surah Al-Masad diturunkan dan mengatakan Abu Lahab akan masuk neraka.

Selama 10 tahun, Abu Lahab boleh mengatakan: 
"Muhammad mengatakan bahawa saya tidak akan menjadi seorang Muslim dan bahawa aku akan pergi ke api neraka, tapi aku mengatakan anda sekarang bahawa saya ingin masuk Islam dan menjadi seorang Muslim. Apa pendapat anda tentang Muhammad sekarang? Apakah dia mengatakan kebenaran atau tidak?Apakah inspirasinya datang dari Allah? ".  
Tapi Abu Lahab tidak melakukan hal itu sama sekali walaupun dia tidak mematuhi nabi dalam segala hal, tetapi tidak dalam satu ini. Dengan kata lain, itu seolah-olah nabi (SAW) sedang memberikan Abu Lahab kesempatan untuk membuktikan bahawa dia salah! Tapi dia tidak melakukan itu selama 10 tahun penuh! dia tidak masuk Islam dan bahkan tidak berpura-pura menjadi seorang Muslim! Selama 10 tahun, ia memiliki kesempatan untuk menghancurkan Islam dalam satu minit! Tetapi hal ini tidak berlaku kerana mereka bukan kata-kata Muhammad (saw) tetapi firman Allah Siapa yang tahu apa yang tersembunyi dan tahu bahawa Abu Lahab tidak akan menjadi seorang Muslim. 
 Bagaimana Nabi (saw) tahu bahawa Abu Lahab akan membuktikan apa yang dikatakan di Sura jika tidak inspirasi dari Allah? Bagaimana dia boleh yakin selama 10 tahun penuh bahawa apa yang telah ia (Al-Quran) adalah benar jika ia tidak tahu bahawa itu inspirasi dari Allah? Untuk orang untuk mengambil seperti cabaran berisiko, ini hanya memiliki satu arti: bahawa ini adalah wahyu dari Tuhan. 
"Binasalah kedua-dua tangan Bapa dari Flame (Abu Lahab)! binasa dia! Tidak ada keuntungan untuk dirinya dari semua kekayaan, dan seluruh keuntungan nya! Burnt akan segera ia berada dalam Api Flame menyala! Isterinya perlu membawa kayu (berderak); Sebagai bahan bakar! Sebuah tali memainkan pusingan ijuk-daun (sendiri) lehernya "Al-Quran, Surah ke-111!.  
 Dr Miller berkata tentang sebuah ayat yang kagum baginya: 
 "Salah satu keajaiban dalam Al-Qur'an adalah mencabar masa depan dengan hal-hal yang manusia tidak dapat memprediksi dan mana "Pemalsuan Test" berlaku, ujian ini terdiri daripada mencari kesalahan sampai hal yang sedang diuji terbukti benar. Sebagai contoh, mari kita lihat apa yang Quran katakan tentang hubungan antara Muslim dan Yahudi. Al-Quran mengatakan bahawa orang Yahudi adalah musuh utama bagi Muslim dan hal ini berlaku sampai sekarang sebagai musuh utama bagi umat Islam adalah orang-orang Yahudi"

Dr Miller meneruskan lagi: 
"ini dianggap cabaran besar sejak orang-orang Yahudi mempunyai kesempatan untuk merosakkan Islam hanya dengan melayan umat Islam dengan cara yang selamat bagi beberapa tahun dan kemudian berkata: di sini kita melayan anda sebagai rakan-rakan dan Al-Quran mengatakan bahawa kita musuh anda, Al-Quran pasti salah maka! Tetapi hal ini tidak terjadi selama 1400 tahun! dan tidak pernah akan terjadi kerana mereka adalah kata-kata The One yang mengetahui (Allah) dan tidak terlihat kata-kata manusia"

Dr Miller meneruskan: 
"Bolehkah anda melihat bagaimana ayat tersebut yang berbicara tentang permusuhan antara Muslim dan Yahudi merupakan cabaran bagi fikiran manusia?"  
"Terkuat antara laki-laki dalam permusuhan dengan Engkau beriman menemukan orang-orang Yahudi dan kafir, dan paling dekat di antara mereka dalam kasih kepada Engkau beriman menemukan orang yang mengatakan," Kami adalah orang Kristian ": kerana di antara orang-orang ini dikhususkan untuk belajar dan laki-laki yang telah meninggalkan dunia, dan mereka tidak sombong. Dan ketika mereka mendengar wahyu yang diterima oleh Rasul, kamu lihat mata mereka meluap dengan air mata, kerana mereka mengakui kebenaran: mereka berdoa: "Ya Tuhan kami Kami percaya; masukkanlah kami ke dalam di antara saksi!" Al-Quran, bab 5, Ayat 82-84. 




Ayat ini berlaku untuk Dr Miller kerana ia seorang Kristian tapi ketika dia tahu kebenaran, dia percaya dan masuk Islam dan pendakwah. Semoga Allah menyokongnya.

Dr Miller mengatakan tentang gaya yang unik dari Al-Quran bahawa ia menemukan indah: Tidak diragukan lagi ada sesuatu yang unik dan mengagumkan dalam al-Quran bahawa tidak ada tempat lain, seperti Al-Quran memberikan anda maklumat khusus dan memberitahu anda bahawa anda tidak mengetahui ini sebelum. 

Sebagai contoh: 
"Ini adalah sebahagian dari sumber berita dari hal-hal ghaib yang Kami wahyukan kepadamu (Wahai Nabi!) Dengan inspirasi: kamu tidak dengan mereka ketika mereka membuang undi dengan panah, untuk mana mereka harus dibebankan dengan rawatan Maryam : juga tidak bersetuju dengan mereka ketika mereka membantah (titik) "Al-Quran, Bab 3, Ayat 44. 

"Seperti adalah beberapa cerita yang ghaib, yang Kami telah diturunkan kepadamu: sebelum ini, baik engkau maupun Orang-Mu mengenal mereka. Jadi bertahan dengan sabar: untuk Akhir adalah untuk orang-orang yang benar "Al-Quran, Bab 11, ayat 49. 

"Itulah salah satu cerita tentang apa yang terjadi ghaib yang Kami wahyukan kepadamu inspirasi oleh kepadamu: juga tidak bersetuju (sekarang) dengan mereka ketika mereka memutuskan rencananya mereka bersama-sama dalam proses tipu daya" Al-Quran, Bab 12 , Ayat 102. 


Dr Miller meneruskan: 
"Tidak ada kitab suci lain yang menggunakan gaya ini, semua buku lain terdiri daripada maklumat yang memberitahu anda di mana maklumat ini berasal. Sebagai contoh, ketika Alkitab berbicara tentang kisah-kisah bangsa-bangsa kuno, ia memberitahu anda bahawa Raja ini tinggal di tempat ini dan pemimpin yang berjuang dalam pertempuran itu, dan bahawa orang tertentu mempunyai sejumlah anak-anak dan nama mereka adalah. Tapi ini buku (Alkitab) selalu memberitahu anda bahawa jika anda ingin tahu lebih banyak, anda boleh membaca buku tertentu kerana maklumat yang berasal dari buku ". 

Dr Garry Miller meneruskan: 
"Hal ini bertentangan dengan Al-Quran yang memberi maklumat dan memberitahu anda bahawa itu baru! Dan apa yang menakjubkan adalah bahawa masyarakat Mekah pada ketika itu (waktu inspirasi dari ayat-ayat) yang digunakan untuk mendengar ayat-ayat dan cabaran bahawa maklumat di dalam ayat-ayat tersebut masih baru dan tidak diketahui oleh Muhammad (SAW) atau oleh orang di waktu itu, dan meskipun begitu, mereka tidak pernah berkata: Kami tahu ini dan itu bukanlah hal yang baru, dan mereka tidak mengatakan: Kita tahu di mana Muhammad berasal dari dengan ayat-ayat. Ini tidak pernah terjadi, tapi apa yang terjadi adalah bahwa tak seorang pun berani mengatakan bahawa dia berbohong kepada mereka kerana mereka benar-benar maklumat baru, tidak datang dari fikiran manusia tapi dari Allah yang mengetahui yang ghaib di masa lalu, masa kini dan masa depan.



The Amazing Qur'an Dr. Miller's famous work.Download



SUMBER: The True Call

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...